انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی نان کدو سبز و قارچ

سلام به دوستداران آشپزی و نان پزی.امروز شما را با یک نان لذیذ و خوشمزه ی دیگر آشنا میکنیم. طرز تهیه ی نان کدو سبز و قارچ بسیار ساده میباشد و با کمترین زمان ممکن تهیه میشود. نان یکی از اصلی ترین وعده غذایی برای ما ایرانی ها به شمار می آید. به همین دلیل شما را با دستور پخت این نان همراهی میکنیم.این نان بسیار لذیذ را میتوانید با کره ، مربا و یا هر چیز دیگر که دوستدارید سرو کنید. ما را با مقاله ی آشپزی امروز همراهی کنید.

طرز تهیه ی نان کدو سبز و قارچ

مواد لازم:

3 عدد کدو سبز متوسط رنده شده

2 قاشق چایخوری نمک

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 عدد پیاز کوچک، ریز خرد شده

2 حبه سیر خرد شده

100 گرم قارچ ، خرد شده

350 گرم آرد

مخمرخشک 7 گرم

2 قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده

دستور پخت:

گام اول: کدو های رنده شده را در یک آب کش قرار دهید و1 قاشق غذاخوری نمک بپاشید. بگذارید 20 دقیقه بماند ، سپس بشورید و با استفاده از دستان خود ، تا حد ممکن آبش را بگیرید. کدو ها را کاملاً بشویید و دوباره آبش را بگیرید.

گام دوم: 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه گرم کرده و پیاز و سیر را به مدت 4 دقیقه تفت دهید تا نرم شود. قارچ ها را اضافه کرده و برای 4 دقیقه دیگر نیز بپزید تا نرم و قهوه ای شوند ، بعد کدو ها را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر بپزید. سپس خوب روغنش را بگیرید و کنار بگذارید تا خنک شود.

گام سوم: فر را تا 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. آرد را در یک کاسه بزرگ ریخته و مخمر ، روغن و نمک باقیمانده ، ریحان و مخلوط کدو را در آرد ریخته و هم بزنید. خوب مخلوط کنید تا ترکیب شوند. 125 میلی لیتر آب گرم آن را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا یک خمیر کمی چسبناک به دست آید.

گام چهارم: خمیر را روی یک سطح صاف قرار دهید که از قبل به سطح آرد زده اید. سپس دایره کنید و روی کاغذ روغنی چرب شده قرار دهید. با کف دست خود توپ خمیر را کمی صاف کنید. بگذارید 25 تا 30 دقیقه در یک مکان گرم بماند تا اندازه آن دو برابر شود. قسمت بالای خمیر را با کمی آب تر کنید ، سپس کمی نمک دریایی بپاشید و 40 دقیقه بپزید تا طلایی شود. بگذارید قبل از سرو ، روی یک قفسه سیمی خنک شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا