تازه های خواص مواد غذاییغذاهای اصلی

خواص هویج

طبیعت هویج گرم است. ویتامین های موجود در هویج: A، B، D، E، K می باشد. مواد معدنی هویج: آهن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، سدیم، منیزیم، اسید فسفریک، کاروتن و پروتئین. برای آشنایی بیشتر با خواص هویچ ، مقاله ی ما را در سایت آشپزی ها دنبال کنید.

خواص هویچ

خواص هویج

خواص دارویی:

تصفیه کننده خون و ادرارآور، تقویت بینایی، تنظیم فعالیت روده ها، آرام بخش، ضد انگل، افزایش دهنده شیر مادران شیرده، متعادل کننده وزن بدن، موثر در رشد کودک، هویج جدار دستگاه گوارش را که دچار اختلال شده باشد پانسمان نموده و سهم آن را بهبود بخشیده و خونریزی آن را بند می آورد. در ساختن سلول های جدید بافت ها اثر قابل ملاحظه‌ای دارد.

هویج در درمان کرم خوردگی دندان و عفونت های ریوی و استخوان مفید است. غدد فوق کلیوی را به هنگام بارداری تحریک نموده و سموم حاصله از انقباضات رحمی را از بین میبرد. هویج برای کم خونی اسهال و یبوست و اختلالات رشد مفید است. به خاطر قدرت روان سازی صفرا و ناراحتی های کبد را برطرف می سازد.

آب هویج خام صاف کننده مو ادرار آور است. برای رفع جوش و لکه های صورت، هویج رنده شده را با کمی لیمو به مدت نیم ساعت بر روی صورتتان بگذارید. مواد قلیایی موجود در هویج دیواره روده ها را نرم و دندان ها و استخوان ها را محکم می سازد. پوست، مو و ناخن را از مواد معدنی و پروتئین غنی می سازد. برای دیابت و چربی خون و افرادی که تنگی نفس دارند مفید است.

آب هویج رنگ چهره را باز می‌کند و برای روماتیسم و تپه های روده ای کم اشتهایی زخم معده و پیری مفید است. هویج باعث تقویت سیستم مصون سازی بدن شده و آن را در مقابل بروز بیماری‌های مختلف مقاوم می سازد مصرف مخلوط آب هویج و آب اسفناج بسیار مقوی است. مصرف منظم آب هویج به دفع صفرا ها و چربی های کهنه از کبد کمک می کند. هویج برای مبتلایان به سوء هاضمه، تصلب شرایین، امراض پوستی، امراض سینه، عفونت‌روده، ورم کبد و کلیه و افراد عصبی مفید است.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا