تازه های خواص مواد غذاییغذاهای اصلی

خواص توت فرنگی

توت فرنگی دارای طبیعت سرد است. ویتامین های توت فرنگی: A، B1، C میباشد. مواد معدنی توت فرنگی: آهن ،سیلیس، کلسیم، فسفر، منیزیم، سدیم، نمک، اسیدهای چرب، قند های گلوکز، لوولز و مواد آلی. برای آشنایی بیشتر با خواص توت فرنگی، یک میوه ی بسیار خوشمزه، مقاله ی ما را در سایت آشپزی دنبال کنید.

توت فرنگی

خواص توت فرنگی

خواص درمانی:

تصفیه کننده خون و بافت‌ها و عضلات، قابض، ادرارآور، مقوی، اشتها آور، رفع عطش،تب، التیاب، دیابت، کم خونی، یبوست، ضعف اعصاب، نقرس، اختلالات تیروئید و کلیه ها، برطرف کننده جوش های صورت و آکنه، شیره توت فرنگی برای شادابی و جوانی و جلوگیری از پیدایش چین و چروک و روشن کردن رنگ پوست مفید است.

خوردن و مالیدن توت فرنگی بر روی پوست صورت از پیری زودرس جلوگیری می کند. توت فرنگی روان کننده است و عمل دفع را آسان می‌سازد. برگ توت فرنگی قابض بوده و ادرارآور است. توت فرنگی نارس دارای اسید نیتریک بوده و برای درمان گلو درد آنژین و برفک دهان مفید است.

توت فرنگی دارای مواد آلی، سالیسیلات بوده و مانند آسپرین عمل نموده و آرامش‌بخش درد است. عصاره شیره توت فرنگی اسهال را برطرف و سنگ کلیه و مثانه را دفع و در درمان تنگی نفس و بواسیر ورم کبد و مشکلات مربوط به سوزش ادرار مفید است.

رژیم آب توت فرنگی فشار خون را تنظیم و قوای عمومی بدن را تقویت و لکه های صورت را برطرف می سازد. توت فرنگی عمر را طولانی و خون را قلیایی ساخته و برای بیماران مبتلا به قند سرطان روماتیسم و تصلب شرایین مفید است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا