انواع دلمه و کوکو و کتلتغذاهای اصلی

طرز تهیه ی دلمه سیب زمینی

سلام دوست داران آشپزی و انواع دلمه. از آنجایی که دلمه در ایران محبوبیت و طرفداران بسیار دارد تصمیم گرفتیم شما را با دلمه سیب زمینی آشنا کنیم. همانطور که میدانید، دلمه انواع مختلفی مانند دلمه ی مو، دلمه ی کلم، دلمه ی بادمجان و… میباشد که دلمه ی سیب زمینی یک از آن که و طعم بسیار لذیذی نیز دارد. در این دلمه از گوشت استفاده شده، دقیقا برعکس دلمه های دیگر که از برنج تهیه میشوند. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی دلمه سیب زمینی

طرز تهیه ی دلمه سیب زمینی

مواد لازم:

۵۰۰ گرم سیب زمینی

۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده

2 عدد پیاز متوسط

۳ عدد تخم مرغ آبپز

۱۵۰ گرم کره

چند قاشق سوپخوری جعفری خرد شده

۱ قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی

نمک و فلفل و روغن مایع به مقدار کافی

گام اول: سیب زمینی ها را شسته و پوست بکنید و سپس یک لایه به ضخامت یک سانتی متر از روی آن بردارید و داخل سیب‌زمینی را به دقت خالی کنید.

گام دوم: به طوری که دیواره و ته آن سوراخ نشود. بعد کره را آب کرده و سیب زمینی را به آن آغشته کنید و پیاز را خرد کنید و در روغن مایع سرخ کرده و گوش را نیز به آن بیفزایید تا سرخ شود و آب آن کشیده شود. رب گوجه فرنگی را در یک لیوان آب حل کنید و در گوشت بریزید و بگذارید ملایم بجوشد تا کاملاً بپزد.

گام سوم: سپس نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کرده و داخل سیب زمینی را با این مایه پر کنید و در آن را بگذارید و در یک ظرف نسوز چیده، دو قاشق کره و نصف لیوان آب ریخته و در ظرف را ببندید و آن را در روی پنجره وسط فر گذاشته و با حرارت ۳۵۰ درجه بپزید سپس آن را با فاصله در دیس چیده و با جعفری خرد شده تزئین کنید.

2.6/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا