غذاهاي درياييغذاهای اصلی

طرز تهیه ی سوشی

سلام به دوستداران آشپزی و سوشی. امروز شما را با طرز تهیه ی سوشی آشنا میکنیم. سوشی معروف‌ترین غذای ژاپنی است که با ماهی خام تهیه می‌شود. با همین جمله، بسیاری از خیر امتحان کردن این غذا می‌گذرند. این تصور به‌کلی اشتباه است. سوشی درواقع به نوع طبخ برنج بازمی‌گردد نه ماهی! در تهیه یک بشقاب سوشی لزوماً ماهی خام وجود ندارد اما قطعاً برنج وجود دارد. سوشی یکی از معروف‌ترین فینگر فود های ژاپنی است که همواره در مواقع خاص و جشن‌ها سر میز غذای آن‌ها قرار دارد؛ اما این محبوبیت محدود به ژاپن نمی‌شود. برای آشنایی با طرز تهیه ی این غذا ی لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را همراهی کنید.

طرز تهیه ی سوشی محبوب و خوشمزه

طرز تهیه ی سوشی محبوب و خوشمزه

تمام دنیا سوشی را می‌شناسند و با توجه به عادات غذایی هر منطقه جغرافیایی تغییراتی در آن به وجود آمده؛ که نتیجه آن شده که امروز با انواع مختلف سوشی روبرو هستیم که اکثر سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. آمریکایی‌ها طرفداران پروپاقرص سوشی هستند و بسته به فرهنگ غذایی و سلایق هر منطقه تغییراتی در آن اعمال کردند. نباید از دیدن سوشی‌هایی بانام‌های رول نیویورک و رول کالیفرنیا تعجب کنید. سوشی به انواع غذاهایی گفته می‌شود که از ترکیبات متفاوتی به شیوه ژاپنی درست می‌شود. اساس همه آن‌ها برنج است که به شیوه ژاپنی طبخ می‌شود و عموماً از خوراک‌های دریایی مانند ماهی، میگو و جلبک دریایی به همراه سبزی مخصوص تهیه می‌شود.

مواد لازم:

دو سوم لیوان برنج سفید نیم دانه خام

3 قاشق غذاخوری سرکه برنج

3 قاشق غذاخوری شکر سفید

1 قاشق چای خوری نمک

4 ورق جلبک دریایی

1/2 خیار ، پوست کنده ، برش داده شده به نوارهای کوچک

2 قاشق غذاخوری ترشی زنجبیل

1 عدد آووکادو

226 گرم گوشت خرچنگ بدون پوست

دستور تهیه:

گام اول: در یک ماهیتابه کوچک یک و یک سوم لیوان آب را به جوش بیاورید. برنج را اضافه کرده و هم بزنید. حرارت را کم کنید و روی ماهیتابه را بپوشانید و به مدت بیست دقیقه بپزید. در یک کاسه کوچک سرکه برنج شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس با برنج مخلوط کنید.

گام دوم: فر را تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد یا ۳۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. روی یک ورق پخت متوسط ​​، جلبک را در فر از قبل گرم شده 1 تا 2 دقیقه قرار دهید تا گرم شود. یک ورقه جلبک را روی یک تخته ی سوشی بامبو قرار دهید. دستان خود را مرطوب کنید. با استفاده از دستان خود ، یک لایه نازک از برنج را روی جلبک پهن کنید و به یک لایه نازک فشار دهید.

گام دوم: 1/4 از خیار ، زنجبیل ، آووکادو ، و خرچنگ را در یک خط پایین مرکز برنج ترتیب دهید. انتهای تشک را بلند کنید و آن را به آرامی روی مواد بچرخانید، و به آرامی فشار دهید. آن را به جلو بپیچانید تا یک رول کامل درست شود. همین کار را با مواد باقی مانده تکرار کنید. با استفاده از یک چاقوی مرطوب و تیز، هر رول را به 4 تا 6 برش، برش دهید.

3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا