انواع خوراک مرغخوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلی

طرز تهیه ی مرغ تنوری

سلام به دوستداران آشپزی و مرغ. امروز شما را با یک روش محبوب و پر طرفدار پخت مرغ یعنی طرز تهیه ی مرغ تنوری آشنا میکنیم. این روش پخت مرغ در سراسر دنیا تهیه و سرو میشود که محبوبیت بسیاری دارد و در بیشتر رستوران ها نیز سرو میشوند. در این دستور پخت از زنجبیل، کشمش، هل، ماست خامه و چیز های دیگر استفاده شده است که طعم خاصی به مرغ میدهند. برای آشنایی بیشتر طرز تهیه ی این غذای لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی مرغ تنوری محبوب و لذیذ

طرز تهیه ی مرغ تنوری

مواد لازم:

1 عدد مرغ

4 عدد پیاز متوسط

5 قاشق سوپ خوری ماست

1 قاشق سوپ خوری زنجبیل کوبیده

250 گرم خامه

150 گرم بادام

75 گرم کشمش

1 قاشق سوپ خوری تخم گشنیز بو داده

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

5 عدد هل سفید

نمک و فلفل به مقدار لازم

3 حبه سیر

100 گرم کره

زعفران

دستور پخت:

گام اول: پیاز را خرد کرده، سرخ نموده و با کره و زعفران و ماست و خامه مخلوط کنید. بادام را پوست گرفته و خلال کنید. کشمش را خیس کرده و آبکش کنید. خلال بادام و کشمش را تفت داده و به پیاز اضافه کنید.

گام دوم: مرغ را پاک کرده و بشویید و با نوک کارد آن را سوراخ کنید سپس با فلف سیاه و تخم گشنیز و در صورت تمایل شنبلیله خشک آغشته نمودهو یک ساعت در یخچال بگذارید. کره را آب کرده و مرغ را سرخ کنید.

گام سوم: سپس با مقداری نمک و زنجبیل و نصف فنجان آب بپزید تا آب آن تمام شود. سپس سیر را سرخ کرده و با هل مخلوط نموده و به تمام قسمت های مرغ بمالید و مخلوط خامه را در شکم مرغ ریخته و آن را با خلال دندان بدوزید و به مدت 1 ساعت در حرارت 375 درجه بپزید تا طلایی رنگ شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا