خوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه ی گراتین بادمجان

سلام به دوستداران آشپزی. امروز ما را با طرز تهیه ی یکی دیگر از غذا های بین المللی بسیار لذیذ آشنا میکنیم. و آن طرز تهیه ی گراتین بادمجان میباشد. این غذا از بادمجان، گوجه فرنگی و پنیر تهیه شده است. که به دلیل داشتن پنیر بسیار، طعم بهتر و لذیذ تری گرفته است. طرز تهیه ی این غذا بسیار آسان و ساده است که میتوانید به راحتی در منزل در کمترین زمان ممکن تهیه و سرو کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی گراتین بادمجان به روش خانگی

طرز تهیه ی گراتین بادمجان

مواد لازم:

۴ عدد بادمجان

۴۰۰ گرم گوجه فرنگی

یک پیمان ریحان

۱۰۰ گرم پنیر گودا

۲۰۰ گرم خامه

دو عدد تخم مرغ

یک حبه سیر

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

یک دوم پیمانه جعفری

مقداری جز هندی

مقداری آویشن

دستور پخت:

گام اول: بادمجان‌ها را شسته و به صورت حلقه هایی به قطر ۵ میلیمتر برش بدهید و نمک بزنید. سپس شسته و خشک کنید و در کره از دو طرف سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند گوجه‌فرنگی را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید و ریحان را شسته و برگ آن را جدا کنید و خرد کنید. پنیر را رنده کرده سپس خامه و تخم مرغ را مخلوط کنید.

گام دوم: سیر را پوست گرفته و له کرده و آن را در مخلوط خامه و تخم مرغ بریزید و جوز هندی آویشن نمک و فلفل را اضافه کنید. حلقه‌های بادمجان را درون ظرف نسوزی که از قبل چرب کرده اید بچینید و مقداری پنیر و ریحان خرد شده روی آن بریزید و با حلقه‌های گوجه فرنگی روی بادمجانها را تزئین کنید و روی آن را نیز پنیر و ریحان بریزید.

گام سوم: سپس خامه و تخم مرغ را روی مواد ریخته و ظرف را حدود ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار بدهید. جعفری را شسته و خرد کنید و همراه مقداری ریحان که قبلاً کنار گذاشته‌ایم روی غذای آماده شده بریزید. این غذا را با نان داغ حرف کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا