انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

نحوه ی درست کردن نان کانادایی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع شیرینی. امروز شما را با طرز تهیه ی یک شیرینی لذیذ و بسیار خوشمزه ی دیگر آشنا میکنیم که در سراسر دنیا و بخصوص در کانادا محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد. امروز شما را با نحوه ی درست کردن نان کانادایی آشنا میکنیم. این شیرینی لذیذ، دارای تخم مرغ دارچین و وانیل میباشد که طعم و عطر بسیاری خوبی دارد. شما میتوانید این شیرینی را در صبحانه و یا حتی عصرانه با نوتلا، شکلات صبحانه، کره و انواع میوه مانند موز و یا توت فرنگی سرو کنید و از یک غذای لذیذ، لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور پخت، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه ی درست کردن نان کانادایی لذیذ و خوشمزه

نحوه ی درست کردن نان کانادایی

مواد لازم:

1/2 فنجان آب گرم (110 درجه فارنهایت / 45 درجه سانتیگراد)

5 قاشق چای خوری مخمر خشک فعال

1 قاشق غذاخوری شکر

1 فنجان شیر گرم (110 درجه فارنهایت / 45 درجه سانتیگراد)

1/3 فنجان شکر سفید

1 و 1/2 قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

3 عدد تخم مرغ زده شده

1/3 فنجان روغن

5 فنجان آرد گندم

روغن زیاد برای سرخ کردن

2 فنجان شکر سفید

1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین

دستور پخت:

گام اول: آب گرم، مخمر و 1 قاشق شکر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند تا زمانی که مخمر شروع به کف کردن کند و یک لایه خامه ای ایجاد کند. شیر، 1/3 فنجان شکر ، نمک ، عصاره وانیل ، تخم مرغ و 1/3 فنجان روغن را هم بزنید تا شکر حل شود.

گام دوم: حدود نیمی از آرد را مخلوط کنید و هم بزنید تا خمیر خیلی سفت شود اگر نیاز بود، آرد بیشتری اضافه کنید. خمیر را روی یک سطح آرد زده شده قرار دهید و ورز دهید و یادتان باشد تا آرد بپاشید تا زمانی دیگر چیبناک نباشد. به مدت 10 دقیقه ورز دهید.

گام سوم: خمیر را گرد کنید و درون یک کاسه روغنی قرار دهید و بپوشانید. بگذارید حجیم شود تا اندازه خمیر دو برابر شود، حدود 1 ساعت. خمیر را سوراخ کنید، چند بار ورز دهید و دوباره گرد کنید. سپس خمیر را چند تکه کنید و به اندازه یک تخم مرغ درآورید. توپ خمیر را به شکل بیضی شکل به ضخامت 1/4 اینچ شکل دهید. خمیر ها را روی پارچه قرار دهید و روی آن را بپوشانید.

گام چهارم: روغن را در یک ماهیتابه ی عمیق تا 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید. روغن باید حداقل 4 اینچ عمق داشته باشد. 2 فنجان شکر را با دارچین ترکیب کنید و در یک بشقاب کم عمق یا ساده ریخته و کنار بگذارید.

گام پنجم: شیرینی ها یا همان خمیر ها را به آرامی و یکی یکی در روغن داغ قرار کنید و 1 تا 2 دقیقه در هر طرف سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. روغن اضافی را از شیرینی های سرخ شده با حوله های کاغذی بگبرید. در حالی که هنوز گرم است ، هر شیرینی را به آرامی داخل شکر دارچین قرار دهید. شکر اضافی را بگیرید و اگر دوست داشتید، با نوتلا یا شکلات صبحاه و میوه میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا