انواع دسر

طرز تهیه ی دسر پای لیمو لذیذ و خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر و شیرینی. امروز شما را با دستور پخت پای لیمو لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم. طرز تهیه ی این دسر بسیار ساده میباشد. در دستور پخت این دسر از خامه، آب و پوست لیکو، ژلاتین و… استفاده شده است. شما میتوانید این شیرینی را به راحتی در منزل تهیه کنید و از آن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این دسر، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی دسر پای لیمو لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه ی دسر پای لیمو لذیذ و خوشمزه

مواد لازم:

1 عدد پوسته آماده پای

3/4 فنجان شکر

1/3 لیوان نشاسته ی ذرت

1 فنجان خامه سنگین

1 فنجان شیر

1 قاشق غذاخوری پوست لیمو

1/2 فنجان آب لیمو

3 عدد زرده تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری کره شور

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

خامه ی زده شده

3 قاشق غذاخوری آب سرد

1 قاشق چایخوری ژلاتین

برای خامه:

1 فنجان خامه سنگین

2 قاشق غذاخوری پودر قند

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

دستور پخت:

گام اول: شکر، نشاسته ذرت، شیر، خامه، پوست لیمو، آب لیمو را در یک قابلمه متوسط ​​بریزید. روی حرارت متوسط ​​بپزید، مرتباً هم بزنید تا شروع به حباب کردن کند. حدود 2 دقیقه هم بزنید تا غلیظ شوند.

گام دوم: از روی حرارت برداشته و به سرعت مقداری از مخلوط را درون زرده تخم مرغ مخلوط کنید. سریع آن را صاف کنید و آن را به قابلمه برگردانید. برای مدت زمان 90 ثانیه دیگر روی حرارت متوسط ​​بپزید.

گام سوم: دوباره از روی حرارت بردارید و کره و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید. سپس مواد را درون پوسته آماده پای بریزید. بگذارید حدود 15 دقیقه خنک شود و سپس داخل یخچال بگذارید تا کاملاً خنک و کمی سفت شود شود.

گام چهارم: ژلاتین را با آب سرد در یک کاسه کوچک مخلوط کنید، تا با آن خامه را درست کنید. بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس، مایکروویو را گرم کنید، و مخلوط ژلاتین را به مدت 5-10 ثانیه تا زمانی که ژلاتین ذوب شود در مایکروویو بماند.

گام پنجم: از یک میکسر دستی یا میکسر ایستاده استفاده کنید و در یک کاسه ی بزرگ خامه ی سنگین را بزنید تا نرم شود. پودر قند را اضافه کنید و سپس عصاره وانیل را ریخته و مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب شوند ادامه دهید. به آرامی مخلوط ژلاتین را بریزید و هم بزنید تا سفت شود.

گام ششم: خامه را روی قسمت بالای پای کاملاً خنک شده برای جلوه ای تزئین شده قرار دهید و یا آن را به سادگی در یک لایه یکنواخت روی پای پخش کنید. در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا