آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرتازه های آموزش شیرینی پزیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی شیرینی جوجه تیغی مخصوص کریسمس و جشن ها

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک و شیرینی. امروز شما را با طرز تهیه ی یک شیرینی لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم. طرز تهیه ی شیرینی جوجه تیغی مخصوص کریسمس و جشن ها یکی از محبوب ترین نوع شیرینی میباشد که با چای و یا حتی قهوه نیز سرو میشود. شما میتوانید این شیرینی لذیذ را به سادگی در منزل تهیه کنید و در کنار دوستان و خانواده از آن لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت این شیرینی خوشمزه و لذیذ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی شیرینی جوجه تیغی مخصوص کریسمس و جشن ها

طرز تهیه ی شیرینی جوجه تیغی مخصوص کریسمس و جشن ها

مواد لازم:

1/3 فنجان آرد همه منظوره

1 فنجان پودر قند

1 عدد تخم مرغ

¾ فنجان نشاسته ی ذرت

2 قاشق چایخوری عصاره وانیلی

1 قاشق چایخوری عصاره بادام (یا طعم دلخواه شما)

½ فنجان (8 قاشق غذاخوری) کره ، نرم شده

کمی نمک

1 فنجان چیپس شکلات

1 قاشق غذاخوری روغن

تکه های شکلاتی یا آجیل خرد شده برای تزئین

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه کوکی بزرگ (کاغذ روغنی) را روی سینی فر قرار دهید. در یک کاسه متوسط، همه مواد تشکیل دهنده را به جز شکلات و روغن هم بزنید. خمیر را صاف کنید. اگر خمیر شما چسبنده است، با آرد بیشتر، خمیری ترش کنید. خمیر هنگام لمس باید نرم باشد اما به انگشتانتان نچسبد.

گام دوم: تکه های کوچک از خمیر را جدا کنید و آنها را به شکل یک توپ درآورید. من از یک قاشق اندازه گیری استفاده کردم تا همه آنها یک اندازه شوند. با انگشتان دست خود، یک طرف توپ را دراز کنید تا شکل گلابی یا بدن یک جوجه تیغی به دست بیاید.

گام سوم: کوکی های شکل گرفته را در یک ورقه پخت آماده، مرتب بچینید و آن را بپزید تا کمی قهوه ای شود، حدود 15-20 دقیقه. لطفا توجه داشته باشید که زمان پخت بسته به اندازه کوکی ها و اجاق های شما متفاوت است. هنگام پخت، به آنها توجه کنید. چون شما نمی خواهید که کوکی های کوچک را بسوزانید.

گام چهارم: اجازه دهید کوکی ها خنک شوند. نگران نباشید اگر کمی ترک خورده باشند، بیشتر آنها توسط شکلات پوشیده می شوند. روغن را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط رو به ​​کم گرم کنید. شکلات را اضافه کرده و هم بزنید تا شکلات کاملا ذوب شود. ته هر کوکی را که حدوداً دو سوم به بالا است، درون شکلات ذوب شده فرو کنید.

گام پنجم: شکلات اضافی را تکان دهید و سپس کوکی ها را درون تکه های شکلات یا آجیل خرد شده بچینید. کوکی ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید. با استفاده از یک خلال دندان آغشته به شکلات ذوب شده ، سه نقطه کوچک برای چشم و بینی بکشید. بگذارید شکلات سفت شود. کوکی ها را در یخچال و فریزر نگهداری کنید. 30 دقیقه قبل از سرو از یخچال خارج کنید تا نرم شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا