غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی شیرینی های کوچک مخصوص چای

سلام به دوستداران آشپزی و انواع شیرینی. چای در ایران بسیار محبوب میباشد و یک فرد بالغ در روز، تقریبا 3 لیوان چای مینوشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با طرز تهیه ی شیرینی های کوچک مخصوص چای آشنا کنیم که شما با چای خود میل کنید و از آن لذت ببرید. طرز تهیه ی این شیرینی بسیار ساده و راحت میباشد که شما میتوانید در کمترین مدت زمان در منزل تهیه و سرو کنید. در تهیه ی این شیرینی ها از گردو استفاده شده است، ولی شما میتوانید از فندق یا پسته نیز استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت این شیرین لذیذ و بسیار خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی شیرینی های کوچک مخصوص چای

طرز تهیه ی شیرینی های کوچک مخصوص چای

مواد لازم:

1 فنجان کره بدون نمک در دما ی اتاق

1 و 1/3 فنجان شکر شیرینی پزی

1 فنجان گردو

1/8 قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چایخوری عصاره وانیلی

2 فنجان آرد چند منظوره

2 قاشق غذاخوری آرد معمولی

پودر قند به مقدار لازم برای تزئین

دستور پخت:

گام اول: فر را از تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) قبل گرم کنید. قفسه فر را در موقعیت مرکزی فر قرار دهید. کره، 1/3 فنجان شکر شیرینی پزی، گردو ، نمک و وانیل را در یک کاسه قرار دهید. دستان خود را به آرد آغشته کنید. با دست تمیز خود مخلوط کنید تا خمیر شروع به جمع شدن کند.

گام دوم: با دست مخلوط کنید تا همه آرد و کره به طور مساوی درون خمیر مخلوط شوند و به راحتی به شکل توپ درآیند. خمیر را به شکل توپ های کوچک و یک دست درآورید، کمی بزرگتر از 1 اینچ گرد کنید. روی یک سینی پخت قرار دهید که با یک تشک پخت سیلیکونی یا کاغذ روغنی پوشانده شده است.

گام سوم: در فر از قبل گرم شده بپزید تا کمی طلایی شود، بسته به اندازه کوکی ها 15 تا 25 دقیقه بپزید. بگذارید دقیقاً 5 دقیقه خنک شوند و سپس شکر شیرینی پزی که 1 فنجان ازش باقی مانده بود را بریزید. بگذارید کوکی ها کاملاً خنک شوند و دوباره آنها، پودر قند بریزید.

3.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا