غذاهای اصلی

طرز تهیه ی مرغ خامه ای

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه ی مرغ خامه ای آشنا میکنیم. این غذا از ماکارونی، مرغ، پونه تهیه شده است که شما میتوانید بجای ماکارونی از برنج نیز استفاده کنید. این غذا میتواند یک غذای مناسب برای دورهمی های صمیمی و خانواده باشد. همچنین دستور پخت این غذا بسیار ساده میباشد که شما میتوانید در کمترین زمان ممکن، یک غذای لذیذ و بسیار خوشمزه را تهیه و سرو کنید. برای آشنایی بیشتر، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی مرغ خامه ای در منزل

طرز تهیه ی مرغ خامه ای

مواد لازم:

4 عدد سینه مرغ بدون استخوان (هر عدد 6 اونس)

1 بسته ی کوچک ادویه ی ایتالیایی

1/4 فنجان آب

1 بسته (8 اونس) پنیر خامه ای، نرم شده

1 قوطی (10-3 / 4 اونس) خامه غلیظ و مخصوص سوپ مرغ

1 قوطی (4 اونس) ساقه و قطعات قارچ ، تخلیه شده

ماکارونی یا برنج پخته شده گرم

پونه کوهی تازه خرد شده، اختیاری

گام اول: مرغ را در یک آرام پز قرار دهید. ادویه ی ایتالیایی و آب را با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی مرغ بریزید. به مدت 3 ساعت روی حرارت کم بپزید. حواستان باشد که در آرام پز را بگذارید. بعد از پخت، مرغ را بردارید. بگذارید کمی سرد شود. سپس گوشت را با دو چنگال ریش ریش کنید. دوباره به آرام پز برگردانید.

گام دوم: در یک کاسه کوچک ، پنیر خامه ای و خامه ی مخصوص سوپ را هم بزنید تا مخلوط شود. سپس قارچ ها را اضافه کنید. اکنون این مخلوط را روی مرغ بریزید. در آرامپز را بگذارید وبه مدت 1 ساعت یا بیشتر بگذارید بپزد تا نرم شود. با ماکارونی یا برنج سرو کنید. در صورت تمایل، با پونه کوهی تزئین کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا