تازه های نکات آشپزیهنر خانه داری

درست کردن میوه خشک شده در خانه

میوه خشک یک افزودنی خوشمزه و سالم به غلات، کلوچه، ماست و خیلی موارد دیگر است و شایعه این است که وقتی خودتان آنرا درست کرده اید، طعم آن حتی بهتر است! تمام آنچه شما نیاز دارید یک فر با دمای قابل کنترل از 170 درجه است. خشک کردن در فر ساده ترین راه برای خشک کردن مواد غذایی است، زیرا به تجهیزات کمی نیاز دارد. همچنین سریع تر و ایمن تر استفاده از روش خشک کردن در آفتاب به ویژه در مناطق سردسیر است. برای آشنایی با درست کردن میوه خشک شده در خانه مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

درست کردن میوه خشک شده در خانه

درست کردن میوه خشک شده در خانه

گام اول: میوه هایی را انتخاب کنید که رسیده نیستند. سیب های تازه، گلابی، هلو، انواع توت ها، گیلاس، موز و زردآلو همه گزینه های خوبی هستند. میوه ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید (زغال اخته، زردآلو و گیلاس اگر به طور کامل خشک شوند بهتر عمل می کنند). هسته ها را جدا کرده و سپس میوه را تا ضخامت دلخواه ببرید. ضخامت برش را یکنواخت نگه دارید.

گام دوم: برش های میوه را به صورت یک لایه بر روی سینی پخت تنظیم کنید و مطمئن شوید که قطعات یکدیگر را لمس نمی کنند. فر را با دمای 170 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی را روی قفسه فر قرار دهید. کمی فاصله در همه طرف سینی بگذارید تا هوا هنگام خشک شدن میوه بتواند در اطراف ورقها گردش کند.

گام سوم: درب فر را در حین خشک کردن کمی باز نگه دارید و هر 30 دقیقه میوه ها را مخلوط و برقردانید. میوه های خشک شده به طور صحیح باید جویدنی باشند نه ترد و یا نه گوشتی.

گام چهارم: هنگامی که میوه کاملاً خشک شد (بسته به ضخامت برشها و میزان آب میوه آن در هر جایی ممکن است از 4 تا 8 ساعت به طول انجامد)، سینی ها را از فر خارج کنید و بگذارید یک شب (حداقل 12 ساعت) قبل از قرار دادن در ظروف نگهدارنده بماند.

3.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا