منوی صبحانه

دستور پخت املت سبزیجات

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با یک صبحانه ی بسیار ساده، سبک، مقوی و لذیذ آشنا میکنیم. دستور پخت املت سبزیجات یکی از محبوب ترین ستور پخت های املت میباشد که علاوه بر ساده بود، لذیذ هم هست. برای تهیه ی این املت شما به تخم مرغ، فلفل دلمه ای، قارچ، اسفناج و پنیر نیاز دارید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این صبحانه ی لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت املت سبزیجات

دستور پخت املت سبزیجات

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای قرمز خرد شده

1 قاشق غذاخوری پیاز خرد شده

1/4 فنجان قارچ خرد شده

1 فنجان برگهای تازه اسفناج

2 عدد تخم مرغ به خوبی زده شده

1 قاشق غذاخوری آب

نمک دانه درشت و یا دریایی

فلفل سیاه تازه آسیب شده

1 قاشق غذاخوری پنیر چدار کم چرب خرد شده

دستور پخت:

گام اول: در یک ماهیتابه ی متوسط و یا کوچک، روغن را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. فلفل دلمه ای، پیاز و قارچ را به روغن اضافه کنید. 2 دقیقه بپزید و مرتب هم بزنید تا زمانی که پیاز نرم شود. سپس اسفناج را اضافه کنید و هم بزنید. پخت و پز را ادامه دهید و هم بزنید تا زمانی که اسفناج پژمرده شود. سبزیجات را از قابلمه در یک کاسه کوچک بریزید.

گام دوم: در یک کاسه متوسط، تخم مرغ، آب، نمک و فلفل را با چنگال به خوبی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. همان ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​رو به زیاد گرم کنید. سریع مخلوط تخم مرغ را درون تابه بریزید. در حالی که ماهیتابه را به سرعت و روی حرارت قرار می دهیم، به سرعت با کاردک مخلوط کنید تا تخم مرغ ها را به طور مداوم در کف قابلمه پخش کنید.

گام سوم: بگذارید چند ثانیه روی حرارت بماند تا ته املت قهوه ای ملایم شود. بیش از حد نپزید. املت بعد از تا شدن به پخت و پز خود را ادامه خواهد داد. مخلوط سبزیجات پخته شده را روی بیش از نیمی از املت قرار دهید. سپس پنیر را روی مخلوط بریزید، نیمی دیگر از املت را روی سبزیجات تا کنید. به یک بشقاب انتقال دهید و سپس سرو کنید.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا