خورش هاغذاهای اصلی

دستور پخت خورش قیمه

یکی از محبوب ترین غذاها در ایران قیمه است. دلیل محبوبیت خورش قیمه این است که در بیشتر مناسبت ها و مراسم مذهبی در ایران، یکی از رایج ترین غذاهای پخته شده و توزیع شده به عنوان یک غذای رایج است. در برخی مناطق ایران اختلاف کمی در دستور تهیه این غذا وجود دارد. اما همه آنها مواد اصلی (لپه، لیمو خشک و سیب زمینی سرخ کرده) مشترک دارند. با این حال، موارد زیر اصلی و رایج ترین دستور تهیه این غذای ایرانی است. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت خورش قیمه ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت خورش قیمه

دستور پخت خورش قیمه

مواد لازم:

500 گرم گوشت خورش (گوشت گوسفند یا گوشت گاو)
1 عدد پیاز بزرگ ریز خرد شده
1 پیمانه لپه از قبل خیس شده به مدت 1-2 ساعت
4 عدد سیب زمینی متوسط خلالی شده
4 عدد لیمو خشک
2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
روغن به مقدار لازم
1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
نمک و فلفل تند به مقدار لازم
1 قاشق غذاخوری زعفران خرد شده (اختیاری)
1 قاشق غذاخوری پودر دارچین (اختیاری)

دستور پخت:

گام اول: زعفران خرد شده را درون یک فنجان بگذارید و یک قالب کوچک یخ اضافه کنید. آن را کنار بگذارید و بگذارید مکعب یخ به آرامی ذوب شود. لپه های از قبل خیس شده را آبکش کرده و در قابلمه قرار دهید. حدود 3 فنجان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید.

گام دوم: وقتی آب شروع به جوش آمدن کرد، حرارت را تا متوسط ​​کاهش دهید و بگذارید لپه ها تا زمانی که نیم پخت شدند، بپزند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید، لپه ها را آبکش کنید و کنار بگذارید.

گام سوم: در یک ماهیتابه، پیاز های خرد شده را همراه با 2 قاشق غذاخوری روغن روی حرارت متوسط تفت دهید تا زمانی که پیاز طلایی شود. سپس زردچوبه را اضافه کنید و برای چند دقیقه ی دیگر سرخ کنید. اکنون گوشت را اضافه کنید و تا زمانی که قهوه ای شوند، تفت دهید.

گام چهارم: سپس لپه ها و زعفران را به گوشت اضافه کنید و کمی دیگر بپزید. بعد از 3 یا 4 دقیقه، 3 لیوان آب جوش اضافه کنید و کمی هم بزنید. حرارت را زیاد کنید تا بجوشد. بعد حرارت را به متوسط کاهش دهید و بگذارید به مدت 1 و 30 ساعت بپزد. گاهی اوقات هم بزنید.

گام پنجم: سیب زمینی ها را در یک ماهیتابه سرخ کنید و کمی نمک به آنها اضافه کنید. سپس در 30 دقیقه ی آخر پخت خورش، نمک و فلفل، رب گوجه فرنگی و لیمو ها را اضافه کنید. اگر دوست داشتید، در 15 دقیقه ی آخر، دارچین را اضافه کنید. با برنج سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا