انواع دسرغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه باسلوق یک دسر لذیذ

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر. امروز شما را با یکی دیگر از دسر ها و شیرینی های بسیار محبوب آشنا میکنیم. دستور پخت یا طرز تهیه باسلوق بسیار ساده میباشد و یک دسر لذیذ و بسیار خوشمزه نیز میباشد. شما میتوانید این سیرینی لذیذ و ساده را تهیه و سرو کنید و در کنار دوستان خانواده از آن لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت این شیرینی مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت شیرینی باسلوق یک دسر سنتی لذیذ

طرز تهیه باسلوق یک دسر لذیذ

مواد لازم:

نشاسته گل 100 گرم

گلاب نصف فنجان

شکر 200 گرم

100 گرم پودر نارگیل

مغز گردو 100 گرم

آب خنک 2 لیوان

روغن مایع 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه باسلوق یک دسر لذیذ و سنتی:

گام اول: ابتدا آب سرد را در یک قابلمه مناسب بریزید، سپس نشاسته را به آرامی اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته گلوله شود. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و هم بزنید تا وقتی که نشاسته به طور کامل در آب سرد حل شود.

گام دوم: برای مخلوط نشاسته حتما از کاردک یا یک قاشق چوبی استفاده کنید و اگر نشاسته گلوله شده است، حتما آن را با قاشق هم بزنید تا باز شود و هیچ نشاسته ی گلوله ای در آب باقی نماند. بعد از اینکه نشاسته کاملاً در آب حل شد، شکر را اضافه کنید.

گام سوم: شکر را به آرامی به آب اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود. بعد از اینکه شکر به طور کامل در آب حل شد، روغن مایع به همراه گلاب را به قابلمه اضافه کرده و هم بزنید تا زمانی که خمیری شود.

گام چهارم: بعد از خمیری شدن، قابلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک شود. بعد از خنک شدن، آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود.

گام پنجم: بعد از گذشت یک ساعت، باسلوق را از یخچال خارج کنید، سپس دستان خود را با روغن چرب کنید و کمی آنرا ورز دهید. در انتها باسلوق را به شکل استوانه ای شکل داده و دایره دایره برش دهید و سپس در پودر نارگیل می چرخانیم، سپس با گرد تزئین می کنیم و سرو می کنیم.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا