انواع دسرغذاهای اصلی

طرز تهیه ی دسر پاناکوتا

Panna cotta به معنی “خامه پخته شده” به زبان ایتالیایی است. این دسر مواد بسیار کمی را شامل می شود و در اصل مخلوطی ساده از خامه، شکر و وانیل است. ژلاتین برای سفت کردن مخلوط و ایجاد یک قوام کاستارد مانند اضافه می شود. محصول نهایی غنی و ابریشمی صاف است. این بهترین دستور العمل کلاسیک panna cotta است که من می دانم! با وجود خامه سنگین، این دسر به عنوان یک دسر سنگین شیرین پس از یک وعده غذایی سنگین عالی نیست. اگر مایل به تهیه یک دسر سبک تر هستید، می توانید مقداری از خامه سنگین را با خامه یا شیر سبک تر و کم چرب تر جایگزین کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی دسر پاناکوتا ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی دسر پاناکوتا

طرز تهیه ی دسر پاناکوتا

مواد لازم:

1/4 فنجان (60 میلی لیتر) آب سرد یا شیر

2 و 1/4 قاشق چای خوری پودر ژلاتین

2 فنجان (480 میلی لیتر) خامه سنگین

1/4 لیوان شکر دانه درشت

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

دستور پخت:

گام اول: آب را در یک کاسه کوچک بریزید و ژلاتین را روی سطح آب بریزید. بگذارید 5-10 دقیقه بماند تا نرم شود. در همین حال، در یک قابلمه متوسط​، خامه سنگین، شکر، وانیل، و دانه های وانیل را روی حرارت متوسط ​​قرار داده و کمی جوش می آوریم تا شکر حل شود.

گام دوم: از روی حرارت بردارید. ژلاتین را اضافه کنید و سریعاً هم بزنید تا صاف و حل شود. اگر ژلاتین کاملاً حل نشده است، قابلمه را بر روی اجاق گاز برگردانید و به آرامی روی حرارت کم حرارت دهید. مرتباً هم بزنید و اجازه ندهید که مخلوط به جوش آید.

گام سوم: خامه را در 4 ظرف سرو مجزا بریزید. حداقل 2-4 ساعت در یخچال فریز کنید، یا تا زمانی که کاملاً سفت شوند. در صورت تمایل، با میوه های تازه، انواع توت ها، سس توت و یا سس لیمو سرو کنید. پاناکوتا را می توان با بسته بندی پلاستیکی پوشانده و تا 3 روز در یخچال قرار داد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا