غذاهای اصلی

طرز تهیه ی پودینگ موچا

سلام به دوستداران آشپزی و انواع مخلف دسر. امروز شما را با طرز تهیه ی پودینگ موچا یک دسر بسیار لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم. امروزه انواع دسر وجود داره که ما در مقاله های قبلی انها رو آموزش پخت دادیم تا برای میهمانی ها و خانواده های خود اماده کنید دسر میتواند بعنوان عصرانه نیز مطرح باشد در این مقاله از آشپزی همراه ما باشید.

طرز تهیه ی پودینگ موچا یک دسر خوشمزه

طرز تهیه ی پودینگ موچا

مواد لازم:

1/4 لیوان ذرت

1/3 فنجان شکر سفید

3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو بدون شکر

1/4 قاشق چای خوری نمک

3 فنجان شیر

141 گرم شکلات با تلخی متوسط

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

1/2 قاشق چایخوری عصاره قهوه

برای تزئین:

خامه زده شده

شکلات رنده شده

دستور پخت:

گام اول: نشاسته ذرت، شکر، پودر کاکائو و نمک را در یک قابلمه خشک و کوارته 2 طبقه قرار دهید. سعی کنید هر نوع تکه ذرت یا پودر کاکائو را در قابلمه خرد کنید تا از توده های محصول نهایی جلوگیری شود.

در حین جوش زدن ، حدود 1/2 فنجان شیر را درون تابه بریزید. تا زمانی که مخلوطی ضخیم و یکدست نداشته باشید ، صاف کنید. به آرامی شیر را به قابلمه اضافه کنید ، مرتباً وزوز دهید تا تمام شیر گنجانیده شود و مخلوط صاف شود. گرما را به متوسط ​​تبدیل کنید و به جوش بیاورید ، دائماً وزوز بزنید تا از سوزش یا گرفتگی جلوگیری شود

به مدت 2 دقیقه بجوشانید ، هنوز هم مرتباً وزوزید. ماهی تابه را از روی حرارت برداشته و شکلات خرد شده و عصاره ها را اضافه کنید. به آرامی اما به طور مداوم ضرب و شتم بزنید تا شکلات ذوب شود و کاملاً درون پودینگ داغ قرار گیرد. وقتی تیره رنگ می شود و به صورت براق تر می شود ، می توانید این کار را انجام دهید.

بلافاصله درون فنجان های دسر یا کوزه های ژله بریزید. می توانید همانطور که هست ، پودینگ را گرم سرو کنید ، یا یک تکه پلاستیک را مستقیماً روی سطح پودینگ بگذارید و لیوان ها را با دقت به یخچال منتقل کنید (آنها داغ خواهند شد!). حداقل 2 ساعت سرد کنید.در صورت تمایل با یک عروسک خامه ای سخاوتمند و کمی شکلات رنده شده سرو کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا