انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

طرز تهیه ی ته چین بره سنتی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع غذاهای سنتی ایرانی. امروز شما را با طرز تهیه ی ته چین بره آشنا میکنیم. ته چین انواع مختلفی دارد مانند ته چین گوشت گاو، ته چین بره، ته چین بوقلمون و ته چین مرغ. طرز تهیه این غذا نیز بسیار ساده می باشد و یک غذای بسیار عالی و مناسب برای دورهمی ها و جشن های خودمانی می باشد. شما می‌توانید این ته چین را در قالب های مختلف و شکل های مختلف درست کنید و برای تزیین از زرشک و خلال پسته استفاده کنید و به آن رنگ و لعاب بیشتری ببخشید. برای آشنایی با طرز تهیه این غذای خوشمزه و لذیذ مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی ته چین بره

طرز تهیه ی ته چین بره

مواد لازم:

برنج ۵۰۰ گرم

گوشت بره ۸۰۰ گرم

زعفران ساییده شده یک قاشق مرباخوری

تخم مرغ متوسط ۲ عدد

نمک و فلفل و روغن به مقدار کافی

ماست ۲ لیوان

پیاز متوسط ۱ عدد

دستور پخت:

گام اول: گوشت را بشویید و با یک عدد پیاز خرد شده و کمی نمک روی حرارت ملایم بگذارید تا پخته شود. ماست را در یک کیسه سفید و تمیز ریخته تا آب آن برود. سپس آن را در یک ظرف بریزید و مقداری زعفران آب گرفته و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و با قاشق چوبی به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند.

گام دوم: سپس کمی نمک و فلفل اضافه کنید. قطعات گوشت پخته شده را به ماست آغشته کنید و برنج را با آب و نمک بپزید و آبکش کنید. در یک قابلمه نسوز مقداری آب و روغن بریزید و یک سوم برنج را ته قابلمه بریزید. شما می توانید از قالب های مختلف و شکل دار استفاده کنید.

گام سوم: قطعات گوشت را که به ماست آغشته شده اند را روی برنج بچینید. سپس یک سوم دیگر برنج را روی آن بریزید و بقیه ماست را روی برنج ریخته و باقیمانده برنج را روی آن بریزید. آب گوشت را صاف کنید و با روغن روی برنج ریخته و دم کنید. موقع کشیدن آن را روی یک دیسک گرد وارونه کنید.

3.3/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا