خورش هاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی قورمه سبزی

طرز تهیه ی قورمه سبزی یکی از محبوب ترین دستور های غذای سنتی ایرانی میباشد که در سراسر ایران محبوبیت دارد و باب میل همه است. شما میتوانید این غذا را با برنج سرو کنید و از آن در کنار دوستان و خانواده ی خود لذت فراوان ببرید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی قورمه سبزی

طرز تهیه ی قورمه سبزی

مواد لازم:

1/4 فنجان روغن

1 پیاز بزرگ زرد رنگ خرد شده

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

2 و 1/2 پیمانه گوشت مکعبی خرد شده

سبزی قرمه سبزی خرد شده

1 و 1/2 فنجان آب

نمک و فلفل سیاه

1 عدد لیمو آبدار

4 عدد لیمو عمانی

1 عدد کنسرو لوبیای قرمزآبکشی شده

دستور پخت:

گام اول: 2 قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کنید؛ 10 تا 15 پیاز را بپزید و هم بزنید تا طلایی شوند. زردچوبه را اضافه کنید و1 تا 2 دقیقه دیگر بپزید. گوشت ها را اضافه کنید. 8 تا 10 دقیقه آن را بپزید تا در زردچوبه پوشانده شود و از همه طرف قهوه ای شود.

گام دوم: 2 قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه جدا، روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. همه ی سبزی ها(اسفناج، پیازچه، جعفری، پیازچه و برگهای شنبلیله) را اضافه کنید. 5 تا 10 دقیقه تا زمانی که به رنگ سبز تیره تغییر رنگ دهند، بپزید و هم بزنید

گام سوم: مخلوط سبزی را درون مخلوط پیاز و گوشت بریزید. سپس آب کافی بریزید. با نمک و فلفل طعم دار کنید. سپس آب لیمو را بریزید. حدود 1 ساعت از در قابلمه را گذاشته و بگذارید تا زمانی که سبزیجات نرم شوند، بپزند.

گام چهارم: اکنون لیم. عمانی را به خورش اضافه کنید. پخت و پز را تا زمانی که گوشت بپزد ادامه دهید، 30 دقیقه تا 1 ساعت طول میکشد. بعد لوبیای قرمز را اضافه کنید و هم بزنید. حدود 30 دقیقه دیگر بپزید. قبل از سرو کردن، لیمو عمانی ها را از خورش جدا کنید. با برنج سرو کنید.

3.9/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا