غذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه ی کوفته تبریزی خانگی

كوفته تبريزی يک غذای سنتی و اصیل ایرانی است. این غذای خوشمزه آذری از تبریز سرچشمه می گیرد، اما می توانید آن را در بین غذاهای برتر در منوی اکثر رستوران های ایرانی پیدا کنید! طرز تهیه ی این غذای بی نظیر بسیار ساده و آسان میباشد. برای آشنایی با طرز تهیه ی کوفته تبریزی خانگی مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کوفته تبریزی خانگی

طرز تهیه ی کوفته تبریزی خانگی

مواد لازم:

500 گرم گوشت گاو چرخ کرده
3/4 فنجان برنج ایرانی
1/2 لیوان لپه
1/3 فنجان عصاره ی مرغ
400 گرم گوجه فرنگی
2 قاشق غذاخوری گشنیز خشک، ترخون، نعنا، نمک و فلفل
7 عدد تخم مرغ (برای پر کردن کوفته ها یا 150 گرم میوه / توت خشک)
1 عدد پیاز متوسط
½ فنجان روغن زیتون

دستور پخت:

گام اول: گوجه فرنگی خرد شده و برنج را در قابلمه ای که حاوی 3 لیوان آب است، می گذاریم. تا زمانی که آب برنج کاملاً جذب و نرم شود میپزیم.4 عدد تخم مرغ را در قابلمه پر از آب جوش 10 دقیقه میپزیم تا به خوبی آبپز شوند. سپس بگذارید خنک شوند.

گام دوم: لپه را نیز در قابلمه دیگری قرار دهید، تا زمانی که نرم شود بپزید. 3 عدد تخم مرغ باقی مانده را با گوشت گاو چرخ کرده، مخلوط برنج و گوجه فرنگی پخته شده و نخود فرنگی، سبزی ها و ادویه ها در یک کاسه مخلوط کنید.

گام سوم: یک تخم مرغ پخته شده را روی دست خود بگذارید و با یک لایه از مواد، یک توپ را در اطراف آن شکل دهید. همین کار را با بقیه ی تخم مرغ ها انجام دهید و بعد کنار بگذارید.

گام چهارم: با سرخ کردن پیاز خرد شده در روغن زیتون با 1/3 فنجان عصاره ی مرغ، 1 قاشق غذاخوری ادویه جات / سبزی ها و یک فنجان گوجه فرنگی باقی مانده، سس شما آماده است.

گام پنجم: مرحله آخر بسیار آسان و وسوسه انگیز است. کوفته ها را در قابلمه ای که در آن سس را درست کرده اید قرار دهید و روی کمترین حرارت ممکن بجوشانید. در حدود 45 دقیقه کوفته ها پخته شده و سس کمی غلیظ شده است. لذت ببرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا