غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک آتشفشانی سبک متفاوت مخصوص عید نوروز 1399

طرز تهیه ی کیک آتشفشانی معمولاً با پنج ماده اصلی انجام می شوند: شکلات، کره، آرد، تخم مرغ و شکر. ابتدا شکلات و کره قبل از اینکه بقیه مواد را اضافه کنیم، در فر ذوب میکنیم. هنگامی که آنها از فر خارج می شوند، آشپزخانه شما به سرعت با عطری از شکلات پر می شود. دستور پخت بسیار ساده ای دارد و همچین دارای طعمی بی نظیر است. زمانی که شروع یه خوردن ای کیک میکنید، شکلات داخل کیک سرازیر میشود، همانند یک آتشفشان. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت این کیک لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک آتشفشانی

طرز تهیه ی کیک آتشفشانی سبک متفاوت مخصوص عید نوروز 1399

مواد لازم:

1/2 فنجان کره بدون نمک
شکلات تلخ 100 گرم
1/2 فنجان شکر دانه درشت
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
1/4 فنجان آرد شیرینی پزی
2 عدد تخم مرغ بزرگ
6 عدد مارشمالو
1 قاشق چایخوری پودر قند برای تزئین

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 425 درجه فارنهایت (220 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب کاپ کیک 6 عددی را به خوبی با کره یا روغن چرب کنید. سپس با حوله کاغذی، روغن اضافی آنرا پاک کنید و کنار بگذارید.

گام دوم: کره و شکلات را در یک قابلمه متوسط ​​با حرارت کم ترکیب کنید. هم بزنید تا ذوب و یکدست شود. در روش دوم، کره و شکلات را در یک کاسه مناسب برای مایکروویو با اندازه متوسط ​​بریزید. در 30 درجه ذوب کنید و آنها را هم بزنید تا شکلات و کره ذوب شوند و به خوبی ترکیب شوند.

گام سوم: سپس از روی حرارت (یا مایکروویو) بردارید. بعد شکر و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. آرد را به مخلوط شکلات در قابلمه اضافه کنید؛ تا وقتی که ترکیب شود، هم بزنید. یکی یکی تخم مرغ ها را درون مخلوط بریزید و هم بزنیدتا یک خمیر شکلات صاف شکل بگیرد.

ادامه دستور پخت:

گام چهارم: خمیر را درون قالب کاپ کیک بریزید تا قالب ها پر شوند. 1 عدد شکلات را به هر قالب اضافه کنید و آنها را فشار دهید. قالب کاپ کیک را روی سینی پخت قرار دهید و 10 دقیقه یا تا زمانی که لبه ها پخته شوند، بپزید اما مرکز هر کیک کمی نرم باشد.

گام پنجم: از فر درآوری و بگذارید 5 دقیقه در قالب کاپ کیک خنک شود. با استفاده از چاقو، کیک را به آرامی از اطراف سینی دور کنید تا قبل از اینکه کیک هارا از قالب خارج میکنید، کیک به قالب نچسبد و خراب نشود. سپس کیک ها را روی یک سینی بچرخانید.

گام ششم: هر کیک را روی یک بشقاب سرو همراه چنگال در حالی که هنوز گرم و نرم است سرو کنید (اگر برای مدت خیلی طولانی در سینی باقی بمانند به سینی می چسبند). برای سرو کردن، با پودر قند تزئین کنید و لذت ببرید. نوش جان!

4.9/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا