نگهداری و نظافت لوازم خانگیهنر خانه داری

چگونگی تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن اجاق گاز به این بستگی دارد که چند بار از آنها استفاده می کنید. همچنین میتوانید زمانی بفهمید که مشعل ها زرد شده باشند. در غیر این صورت، تمیز کردن به طور کامل یک بار در ماه باید کافی باشد، اما نگهداری منظم (یعنی پاک کردن لکه ها) تمیز کردن کامل را آسان تر می کند. در این روش از سرکه و جوش شیرین استفاده می شود، دو ماده خانگی که مواد تمیز کننده طبیعی هستند. سرکه به تجزیه چربی کمک می کند، در حالی که جوش شیرین به عنوان یک ماده خراش دهنده خفیف عمل می کند تا از خلال خوراکی ها و باقی مانده ها جدا شود. برای آشنایی با چگونگی تمیز کردن اجاق گاز مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

چگونگی تمیز کردن اجاق گاز

چگونگی تمیز کردن اجاق گاز

به چیز هایی که نیاز دارید:

دستکش آشپزی (اختیاری)
تابه کم عمق
سرکه سفید
آب
بطری اسپری
جوش شیرین
مسواک

چگونگی تمیز کردن:

گام اول: بگذارید مشعل ها کاملاً خنک شوند. سپس فلز ها و سرهای مشعل را بردارید. بهتر است از یک دستکش برای این کار استفاده کنید تا در صورت گرم بودن هر یک از قسمت های اجاق گاز، آن را جابجا کنید. یک ماهیتابه کم عمق را با نصف آب و نصف سرکه پر کنید. فلزها را در قابلمه قرار دهید تا کاملا پوشانده شوند.

گام دوم: به آنها اجازه دهید حداقل 30 دقیقه در محلول بنشینند. سپس فلزها را برداشته و آنها را بشویید. آب و جوش شیرین را برای ایجاد خمیر مخلوط کنید. فلزها را با خمیر بپوشانید. به آنها اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه بمانند. برای پاک کردن خمیر از روی فلزها، از یک برس یا مسواک استفاده کنید.

گام سوم: سپس مجدداً سر و فلزای مشعل را بشویید، خشک کنید و کنار بگذارید. نصف آب و نصف سرکه را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. سر و کلاه های مشعل را با آن اسپری کنید، آنها را به خوبی پوشش دهید. به آنها اجازه دهید 15-20 دقیقه بمانند. آب و جوش شیرین را برای ایجاد خمیر مخلوط کنید.

گام چهارم: یک لایه نازک از خمیر را روی سر و کلاه های مشعل بمالید. اجازه دهید آنها را 15-30 دقیقه روی مشعل ها بمانند. برای از بین بردن هر نوع خمیر از برس یا مسواک استفاده کنید. قطعات مشعل را بشویید، خشک کنید و مجدداً سر جایش قرار دهید.

4.3/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا