کیک و شیرینی

دستور تهیه ی مافین بلوبری

سلام به دوستداران شیرینی پزی. این شیرینی های زغال اخته به زبان ساده عالی هستند. نرم و دلچسب، ترکیبی از عطر و طعم، با داشتن طعمی خوشمزه حتما عاشق آن میشوید. این دستور تهیه ی مافین بلوبری آسان و سریع است و آنها به سادگی در خانه تهیه می شوند. شما باید این کلوچه ها را امتحان کنید، پشیمان نخواهید شد. لذت ببرید به همان اندازه که ما میبریم. برای آشنایی با دستور تهیه ی مافین بلوبری بسیار لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت مافین بلوبری

دستور تهیه ی مافین بلوبری

مواد لازم:

1 و 3/4 فنجان (220 گرم) آرد چند منظوره

2/3 فنجان (135 گرم) شکر

1/4 قاشق غذاخوری (1 گرم) نمک

پودر بیکینگ 2 قاشق غذاخوری (8 گرم)

1/2 فنجان (110 میلی لیتر) روغن

2 عدد تخم مرغ

1/2 فنجان (120 گرم) کره

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل

پوست 1 عدد لیمو

200 گرم زغال اخته تازه یا منجمد

3 قاشق غذاخوری (45 گرم) شکر

1/4 فنجان (30 گرم) آرد چند منظوره

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) کره ذوب شده

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 190C گرم کنید. یک قالب مافین یا کاپکیک 12 عددی را با کاغذ مخصوص کاپکیک پر کنید. در یک کاسه بزرگ، شکر و پوست لیمو را اضافه و مخلوط کنید. مخلوط کنید تا زمانی که شکر زرد کم رنگ شود. تخم مرغ ها را اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. به تدریج روغن را ترکیب کرده و سپس کره و عصاره وانیل را اضافه کنید.

گام دوم: در یک کاسه متوسط، آرد را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید. سپس مخلوط تخم مرغ را اضافه کرده و ترکیب کنید. بیش از حد مخلوط نکنید. زغال اخته را در خمیر بریزید. (در صورت استفاده از زغال اخته منجمد، ابتدا آنها را با 1 قاشق غذاخوری آرد آغشته کنید).خمیر را به اندازه های یکسان در قالب های مافین تقسیم کنید.

گام سوم: اکنون در یک کاسه متوسط ​​شکر را با آرد و کره ذوب شده، با استفاده از یک چنگال ترکیب کنید. سپس این مخلوط را روی قسمت بالای مافین تقسیم کنید. حدود 25 دقیقه بپزید تا زمانی که به آرامی طلایی شوند و اگر یک خلال دندان داخل آنها فرو کنید، تمیز بیرون آیند. مافین ها را از فر خارج کنید و روی یک قفسه سیمی خنک کنید.نوش جان!

4.8/5 - (134 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا