تازه های آموزش شیرینی پزی

دستور پخت بیسکویت های کدو تنبل

بیسکویت یک اسنک مناسب برای هر وعده غذایی، در کنار سوپ یا صبحانه است که با تخم مرغ و بیکن سرو می شود و یا فقط با کره یا مربای میوه ای سرو می شود. این بیسکویت های کدو تنبل خوشمزه، پوسته طلایی بسیار جالبی دارند تا بتوانید از آن ها در همه ی مناسبت ها استفاده کنید. آنها را با شربت افرا سرو کنید. شما می توانید از نارنج، زغال اخته، دارچین، عسل و مریم گلی و غیره نیز استفاده کنید. برای به دست آوردن بهترین طعم و بافت برای این بیسکویت ها، مطمئن شوید که همه مواد به خوبی خنک شده اند. تا حد امکان از مخلوط بیش از حد خمیر بپرهیزید. از تهیه این بیسکویت های کدو تنبل لذت ببرید و در حالی که هنوز گرم هستند سرو کنید! برای آشنایی با دستور پخت بیسکوویت های کدو تنبل مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

بیسکوویت های کدو تنبل

دستور پخت بیسکویت های کدو تنبل

مواد لازم:

2 فنجان (250 گرم) آرد چند منظوره

بیکینگ پودر 2 قاشق غذاخوری (8 گرم)

جوش شیرین 1/2 قاشق غذاخوری (3/3)

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) نمک

1 قاشق غذاخوری (15 گرم) شکر

1/2 قاشق غذاخوری (2 گرم) پودر دارچین

1/2 فنجان (113 گرم) کره بدون نمک در دمای یخچال

1/2 فنجان (50 گرم) پنیر چدار رنده شده

1/2 لیوان (120 میلی لیتر) آبدوغ (دوغ گرفته شده پس از کره)

پوره کدو تنبل 1/2 لیوان (120 گرم)

1 عدد تخم مرغ هم زده

مقداری نمک

مقداری دانه های کنجد

برای شربت افرا

1/2 فنجان (113 گرم) کره نرم شده

3 قاشق غذاخوری (60 گرم) شربت افرا

کمی نمک

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک سینی فر بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید. آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، شکر و دارچین را در یک کاسه بزرگ بریزید و هم بزنید. از یک چنگال یا انگشتان خود استفاده کنید تا کره را به سرعت در مخلوط آرد اضافه کرده و ورزش دهید تا تقریبا گلوله هایی اندازه نخود به وجود آیند.

گام دوم: سپس پنیر چدار را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا با مخلوط آرد ترکیب شود. اکنون پوره کدو تنبل و آبدوغ را اضافه کنید و از یک چنگال برای مخلوط کردن استفاده کنید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شود و خمیر جمع شود.

گام سوم: مخلوط را بر روی کاغذ روغنی آرد زده شده بریزید، خمیر را به آرامی فشار دهید و سپس با دستان خود آن را بکشید و سعی کنید آن را به مستطیل ضخیم حدود 1/2 اینچ (1 سانتی متر) شکل دهید. در صورت لزوم با استفاده از کنار کاغذ، کناره های خمیر را صاف کنید.

گام چهارم: این مرحله را تکرار کنید، دوباره آن را به یک مستطیل 1/2 اینچ (1 سانتی متر) بکشید و دوباره مستطیل کنید. در آخر مقداری آرد را روی خمیر بپاشید و به آرامی آن را تا ضخامت حدود 2 سانتی متر درآورید. برای برش خمیر از یک برش کوکی گرد یا قالب گرد کوچک 2 و 1/2 اینچ (6 سانتی متر) استفاده کنید. همین کار را با بقیه ی خمیر نیز انجام دهید.

گام پنجم: بیسکویت ها را با فاصله روی سینی فر آماده قرار دهید. قسمتهای بالای بیسکویت ها را با تخم مرغ مخلوط شده براش بزنید و با مقداری دانه کنجد و مقداری نمک تزئین کنید. 20-25 دقیقه یا تا زمانی که ترد و طلایی شود بپزید. در همین حال، کره نرم شده، شربت افرا و کمی نمک را تا زمانی که پف کند، مخلوط کنید. این شربت را روی بیسکویت ها بریزید. گرم سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا