تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه ی دونات با رویه ی نوتلا

سلام به همراهان همیشگی ما. امروز شما را با طرز تهیه ی دونات با رویه ی نوتلا آشنا میکنیم که دسری عالی میباشد. نوتلا یکی از محبوب ترین شکلات صبحانه است و طعم بی نظیری نیز دارد پس چه بهتر که با استفاده ی آن در شیرینی پزی و انواع دسر نیز آشنا شویم. این دونات یکی از آن شیرینی هاست که خود به تنهایی نز طعم عالی و خاصی دارد. شما برای تزئین این دونات میتوانید از نقل و آجیل و اسپرینکل استفاده کنید تا رنگ و رو به آن ببخشید. برای آشنایی با این دستور پخت، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی دونات با رویه ی نوتلا

طرز تهیه ی دونات با رویه ی نوتلا

مواد لازم:

2 و 1/2 پیمانه(350 گرم) آرد چند منظوره

1/2 قاشق چایخوری(2 گرم) نمک

1/3 پیمانه(66 گرم)شکر

15 گرم مخمر تازه

5 گرم(1 قاشق غذاخوری) شکر

80 میلی لیتر(1/3 پیمانه)شیر نیمه گرم

1 عدد تخم مرغ هم زده شده

2 قاشق غذا خوری(28 گرم) کره آب شده

1/3 پیمانه(80 میلی لیتر) شیر ولرم

1/2 پیمانه(140 گرم) نوتلا هم دمای اتاق

1/3 پیمانه(80 میلی لیتر) خامه فرم گرفته شده

مغز آجیل خرد شده یا اسپرینکل یا نقل(اختیاری)

دستور پخت:

گام اول: آرد، نمک و شکر را در یک کاسه میریزیم و به خوبی هم میزنیم تا مخلوط شوند. سپس مخمر تازه و 1 قاشق غذا خوری شکر مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا تبدیل به مایه شود. اکنون 80 گرم شیر نیمه گرم را به مخلوط مخمر و شکر اضافه کنید. سپس این مخلوط را به آرد اضافه کنید.

گام دوم: سپس تخم مرغ هم زده شده و کره ی آب شده و شیر ولرم را به مخلوط آرد اضافه میکنیم و در صورت تمایل میتوانید وانیل، پوست رنده شده ی لیمو و یا دارچین نیز اضافه کنید. تا زمانی که خمیر نرم بشه و به دیواره ی کاسه نچسبه با دست آن را ورز میدیم.سپس با استفاده از سلفون، روی خمیر را میپوشانیم.

گام سوم: اجازه میدهیم به مدت 1 ساعت استراحت کنه تا حجمش دو برابر بشه. اکنون کمی آرد روی یک سطح صاف میریزیم و خمیر رو روی آن میزاریم. سپس با استفاده از یک وردنه، آن را به ضخامت 1 سانتی متر پهن میکنیم. از یک کاتر دونات یا یک قالب گرد 7 و نیم سانتی استفاده میکنیم تا شکل های گرد از خمیر دربیاوریم.

ادامه ی دستور پخت:

گام چهارم: برای دایره ی داخلی از یک کاتر 3 سانتی متری استفاده میکنیم و دایره های کوچک از وسط خمیر ها در می آوریم. خمیر های اضافه را جدا میکنیم و کنار میزاریم. بعد دونات ها رو روی سینی شیرینی پزی میزاریم. مراحل قبل رو دوباره با خمیر باقی مونده هم انجام میدیم. روی خمیر رو میپوشونیم و به مدت 30 دقیقه روی آن رو میپوشونیم.

گام پنجم: به مدت 8 تا 10 دقیقه، دونات ها رو در فر با درجه 190 درجه سانتی گراد قرار میدیم تا نسبتا طلایی رنگ بشن. نباید بیش از حد پخته بشه. صبر میکنیم تا کمی خنک بشه. 1/2 پیمانه نوتلا رو در یک کاسه کوچیک میریزیم. بعد خامه رو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا ترکیب بشن. یک طرف دونات رو درون کرم شکلاتی فرو میکنیم. سپس با آجیل یا اسپرینکل یا نقل تزئین میکنیم.

2.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا