انواع دسر

دستور پخت دونات سیب

همه دونات یا پیراشکی را دوست دارند و هیچ شکی درش نیست. این دونات ها انواع مختلفی نیز دارند که یکی از آنها دونات سیب است. این دونات ها را همچنین میتوانید بدون مواد داخلی تهیه و سرو کنید. حتی میتوانید با میوه ها و یا چیز های دیگر نیز داخل آنها را پر کنید مثلا شما همیشه می توانید با توجه به میوه های فصلی، مخلفات آن را تغییر دهید یا با چیز های دیگر مانند شکلات، خامه، کارامل و غیره پر کنید. همیشه می توانید پخت دونات را برای نسخه ای سالم تر نیز در نظر بگیرید، هرچند که نتایج کمی متفاوت است. برای آشنایی با دستور پخت دونات سیب مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت دونات سیب

دستور پخت:

خمیر دونات:

2 و 1/2 فنجان (315 گرم) آرد چند منظوره

1/2 قاشق غذاخوری (2 گرم) نمک

1 قاشق غذاخوری (15 گرم) شکر قهوه ای

پوست رنده شده یک لیمو

15 گرم مخمر تازه (1 قاشق غذاخوری مخمر خشک فعال)

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) شکر

2 قاشق غذاخوری (28 میلی لیتر) روغن

3/4 فنجان (180 میلی لیتر) شیر ولرم

1 عدد تخم مرغ زده شده

مواد پر کردنی :

3-4 عدد سیب متوسط ​​(حدود 600-800 گرم) پوست کنده و ریز خرد شده

آب نصف لیمو

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر قهوه ای

1/2 قاشق غذاخوری (1 گرم) پودر دارچین

1/4 قاشق غذاخوری (1 گرم) پودر جوز هندی

1/8 قاشق غذاخوری پودر میخک

1/3 فنجان (80 میلی لیتر) آب

چاشنی:

1/3 فنجان (70 گرم) شکر

1/2 قاشق غذاخوری (1 گرم) دارچین زمینی

دستور پخت:

خمیر دونات را آماده کنید:

گام اول: در یک کاسه بزرگ آرد، نمک و شکر را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه کوچک مخمر تازه را با 1 قاشق غذاخوری شکر هم بزنید تا مایع شود. مخمر را در 1/4 فنجان شیر حل کرده و سپس به مخلوط آرد اضافه کنید. روغن، تخم مرغ و بقیه شیر را اضافه کرده و ورز دهید تا زمانی که یکدست و از طرفین کاسه جدا شود.

گام دوم: بگذارید حدود 1 ساعت در دمای اتاق (فضای گرم) استراحت کند تا اندازه آن دو برابر شود. مخلفات سیب را آماده کنید. سیب خرد شده، شکر، آب لیمو، دارچین، جوز هندی، میخک و آب را در یک قابلمه متوسط ​​قرار دهید. حدود 20 دقیقه یا تا زمانی که سیب ها نرم شوند، روی حرارت متوسط ​​بپزید.

گام سوم: سیب ها را به یک کاسه انتقال داده و کنار بگذارید تا خنک شوند و آماده استفاده شوند. روی یک سطح آرد زده شده، با استفاده از یک وردنه خمیر را تا ضخامت یک اینچی (1 سانتی متر) صاف کنید. از قالب های پیراشکی یا قالب های 3 اینچی (7.5 سانتی متر) برای برش دادن خمیر دونات استفاده کنید.

ادامه دستور پخت:

گام چهارم: همین کار را ادامه دهید تا دیگر خمیری باقی نماند. خمیر ها را روی یک سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده است قرار دهید و بگذارید حدود 30 دقیقه استراحت کند. در یک کاسه شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید. 5 سانتی متر روغن را درون یک قابلمه یا سرخ شده بریزید و بگذارید تا به درجه (160C-180C)برسد.

گام پنجم: یک سینی فر را با حوله های کاغذی بپوشانید. زمانی که روغن گرم شد، 2 تا 3 دونات را به یکباره در روغن قرار دهید و سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای طلایی روشن در آید. هر دو طرف را سرخ کنید. دونات ها را برداشته و روی حوله های کاغذی قرار کنید.

گام ششم: همین کار را تکرار کنید تا همه دونات ها سرخ شوند. در حالی که دونات ها هنوز داغ هستند، روی هر کدام مخلوط شکر دارچین بریزید. برای ایجاد سوراخی در کنار هر دونات، از یک سیخ استفاده کنید. هر دونات را با مخلفات سیب پر کنید. لذت ببرید!

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا