انواع پیش‌غذاانواع سوپ

دستور پخت سوپ شلغم

سلام به دوستداران آشپزی و همراهان همیشگی ما. امروز شما را با دستور پخت سوپ شلغم که یک سوپ بسسیار لذیذ، مقوی و ساده است آشنا میکنیم. این سوپ همانطور که خوشمزه و سالم است، پر از سبزیجات است و بنابراین سرشار از ویتامین است. شلغم برای سوپ ها ایده آل است زیرا طعم خاصی به آن سوپ می بخشد. حتما این سوپ بسیار لذیذ و مقوی را امتحان کنید، شما و خانواده تان از آن لذت خواهید برد. برای آشنایی با طرز تهیه ی این سوپ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

سوپ شلغم

دستور پخت سوپ شلغم

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 یا 2 عدد شلغم پوست کنده و رنده شده 

1 عدد پیاز متوسط تفت داده شده

1 عدد هویج رنده شده

1 فنجان ریشه کرفس رنده شده

1 عدد فلفل دولمه ای قرمز خرد شده

1 عدد فلفل قرمز تند کوچک (اختیاری)

1 و 1/2 لیتر عصاره سبزیجات یا آب مرغ یا آب

1 یا 2 قاشق غذاخوری برنج شسته و آبکش شده

200 گرم خامه ترش

1 عدد زرده تخم مرغ

1/2 فنجان جعفری تازه خرد شده

نمک و فلفل تازه آسیاب شده

دستور پخت:

گام اول: روغن را درون یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و پیاز را به مدت 5 دقیقه بپزید تا نرم شود. سپس هویج را اضافه کنید و هم بزنید و 5 دقیقه دیگر بپزید. ریشه کرفس و فلفل قرمز را نیز اضافه کرده و هم بزنید و 1 دقیقه بپزید.

گام دوم: اکنون شلغم، عصاره ی سبزیجات یا عصاره ی مرغ یا آب و فلفل دلمه ای را اضافه کرده و به جوش می آوریم. گرما را کاهش داده و حدود 20 دقیقه بجوش بیاورید تا سبزیجات نرم و پخته شوند. سپس برنج را اضافه کرده و هم بزنید.

گام سوم: در یک کاسه بزرگ خامه ترش را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید، سپس 2 ملاقه سوپ داغ اضافه کنید، خوب هم بزنید و به بقیه ی سوپ اضافه کنید. بگذارید به مدت 1 دقیقه جوش بیاید سپس جعفری، نمک و فلفل را اضافه کنید. از روی حرارت بردارید. با نان تازه سرو کنید.

3.5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا