انواع دسر

طرز تهیه ی فرنی مخصوص ماه رمضان

فرنی را می توان به عنوان یک میان وعده شیرین استفاده و سرو کرد. بیشتر شما با این دسر آشنا هستید و میدانید که این دسر مخصوصاً در ماه رمضان رواج دارد. همچنین بسیاری از افراد از فرنی به عنوان غذای کودک استفاده می کنند. این دسر را میتوانید هم با نشاسته و هم با آرد برنج تهیه کنید و از آن لذت ببرید. هم به صورت گرم و هم سرد سرو میشود که هر کدام طرفداران خود را دارد. برای آشنایی طرز تهیه ی فرنی مخصوص ماه رمضان، مقاله ی آشپزی ما را دنبال  کنید.

طرز تهیه ی فرنی مخصوص ماه رمضان

مواد لازم: (روش نشاسته)

2 لیوان شیر

2 قاشق غذاخوری شکر

2 قاشق غذاخوری نشاسته

به مقدار دلخواه گلاب و وانیل را اضافه کنید(اختیاری)

دستور پخت:

ابتدا شیر سرد را درون قابلمه بریزید و هم بزنید و چند دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا خوب مخلوط شود. سپس شکر و نشاسته را اضافه کرده و قابلمه را روی شعله ملایم بگذارید و مرتباً هم بزنید تا به غلظت دلخواه آن برسد. سپس گلاب، وانیل و هر ماده افزودنی را اضافه کرده و قابلمه را بعد از مخلوط کردن از روی حرارت بردارید.

روش آرد برنج:

۲ لیوان شیر

۲ قاشق غذاخوری آرد برنج

نصف لیوان آب

چهار قاشق شکر

یک قاشق غذاخوری گلاب

دستور پخت:

ابتدا شیر سرد را درون قابلمه بریزید. سپس آرد برنج و شکر را اضافه کرده و کاملاً هم بزنید تا آرد در شیر سرد حل شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید. به آن آب اضافه کنید و مرتباً هم بزنید. توجه کنید که از کم هم زدن خودداری کنید، زیرا باعث می شود آرد برنج موجود در شیر مانند گلوله باشد.

بنابراین مرتباً آن را هم بزنید تا کمی غلیظ شود و گلاب را درون آن بریزید و در صورت تمایل می توانید مقداری وانیل نیز به این غذا اضافه کنید و آن را هم بزنید تا فرنی شما به غلظت مورد نظر برسد. فرنی را باید فوراً در ظرف مورد نظر ریخت زیرا گرم است.

مراقب باشید که فرنی پس از خنک شدن سفت میشود. بنابراین هنگام برداشتن آن از روی حرارت مراقب باشید تا خیلی غلیظ و یا آبکی نباشد. شما می توانید فرنی شکلاتی یا زعفرانی را به راحتی درست کنید. برای تهیه فرنی شکلاتی، کافی است کمی پودر شکلات را به مواد اضافه کرده و یا کمی زعفران را روی آن بریزید تا فرنی زعفرانی شود.

3.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا