کیک و شیرینی

پای های کوچک نوتلا و موز

پای های کوچک نوتلا و موز شیرینی های شگفت انگیز تهیه شده با خمیر پای و پر از نوتلا و موز میباشد، مناسب برای هر زمان از روز است. تهیه کردن آنها بسیار آسان است، می توانید خمیر را از قبل تهیه کنید و هر زمان که بخواهید آنها را آماده کنید و لذت ببرید. برای این دستور العمل، ما نوتلا و موز برای پر کردن استفاده کرده ایم که یک طعم فندق خاصی را به پای میبخشد. شما می توانید هر بار مواد پر کردن پای متفاوت را انتخاب کنید، گزینه های بسیاری وجود دارد که هرگز نمی توانید از اینها خسته شوید. سیب، انواع توت ها، شکلات، کره بادام زمینی، پنیر، انواع مختلف خوراکی های ترش و… برای آشنایی با طرز تهیه ی اینپای لذیذ و بسیار ساده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

پای موز و نوتلا

پای های کوچک نوتلا و موز

مواد لازم:

خمیر پای:

1/4 فنجان (160 گرم) آرد چند منظوره

1/2 فنجان (113 گرم) کره بدون نمک سرد کنید و سپس به قطعات کوچک خرد کنید

1/4 قاشق غذاخوری (1 گرم) نمک

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) شکر

4 قاشق غذاخوری (60 میلی لیتر) آب یخ

مواد پر کننده پای:

1/4 فنجان (25 گرم) فندق های تفت داده شده و خرد شده

1 عدد موز کوچک نازک خرد شده

1/2 فنجان (150 گرم) نوتلا

تخم مرغ زده شده و شکر قهوه ای برای روی پای

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه متوسط ​​آرد را با نمک و شکر مخلوط کنید. کره را در مخلوط آرد بریزید و سپس با استفاده از چنگال یا یک شیرینی ساز یا (pastry blender) مخلوط کنید، تا زمانی که مخلوط گلوله گلوله شوند. بعد آب را اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شود.

گام دوم: سپس خمیر را در بسته بندی پلاستیکی یا نایلکس بپیچید، به شکل یک دایره شکل دهید و حداقل 1 ساعت در یخچال قرار دهید. فر را تا (180C) گرم کنید. یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید تا آماده استفاده شود.

گام سوم: خمیر را روی یک سطح به آرد آغشته شده به ضخامت 1/8 اینچ (3 میلی متر) در آورید. 3 حلقه 9 سانتی متری را برش دهید. خمیر باقیمانده را مجدداً به شکل دایره درآورده و تا زمانی که خمیری باقی نماند برش دهید.

گام چهارم: حدود 1 قاشق غذاخوری نوتلا را روی نیمی از دایره و روی آن فندق خرد شده و یک تکه موز قرار دهید. لبه های دایره را با تخم مرغ زده شده براش بزنید و خمیر را روی آن قرار دهید تا یک دایره نیمه ایجاد شود. برای چسباندن لبه ها از یک چنگال استفاده کنید.

گام پنجم: پای ها را روی سینی آماده شده قرار دهید. روی هر پای را با تخم مرغ زده شده براش بزنید و قسمت بالای آن را با شکر قهوه ای بپوشانید. 25-30 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شوند بپزید. بگذارید کمی قبل از سرو خنک شود.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا