انواع دسرانواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینیمنوی صبحانه

دستور پخت نان خرما و دارچین خانگی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع نان. امروز شما را با دستور پخت نان خرما و دارچین خانگی که به سادگی و آسانی تهیه میشود آشنا میکنیم. مواد لازم برای تهیه ی این نان را حتما در خانه دارید و دیگر نیازی به خرید دوباره نیست. برای آشنایی با دستور پخت این نان لذیذ مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

نان دارچین و خرما

دستور پخت نان خرما و دارچین خانگی

مواد لازم:

7 گرم مخمر فعال
1 قاشق غذاخوری عسل
8 عدد خرما خرد شده
25 گرم شکر
1 قاشق غذاخوری پودر دارچین
پوست رنده شده 1/2 لیمو
250 گرم آرد نان سفید به علاوه اضافه برای الک کردن روی نان
100 گرم آرد نان سبوس دار
1/2 قاشق غذاخوری نمک دریایی با کیفیت
شیر برای روی نان

دستور پخت:

مخمر را با عسل و 30 میلی لیتر آب گرم مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه آنرا کنار بگذارید. یک قالب نان 500 گرمی را چرب کنید. خرما های خرد شده ، شکر ، دارچین و پوست لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید رویش را بپوشانید و کنار بگذارید.

نوشته های مشابه

آرد را درون یک کاسه بزرگ ریخته و نمک را به یک طرف اضافه می کنیم. در مرکز آرد چاه مانندی درست کنید و مخلوط مخمر و 195 گرم آب گرم بریزید. مخلوط کنید تا یک خمیر داشته باشید. روی یک سطح صاف آرد یا روغن بزنید و 5 دقیقه ورز دهید. رویش را بپوشانید و بگذارید 1 ساعت در یک مکان گرم استراحت کند.

خمیر را دوباره 5 دقیقه ورز دهید ، سپس آن را به یک مستطیل ، تقریباً 16x25cm شکل دهید. به آرامی روی خمیر یک قاشق از خرما و مخلوط دارچین پخش کنید. خمیر را از طول به نصف برش داده و نیمی از آن را روی دیگر بگذارید.

طرفین آن را به سمت بالا قرار دهید. تکرار کنید، بنابراین چهار نوار طولانی روی یکدیگر دارید. لایه ها را به هم بچسبانید ، نوارها را به آرامی به هم بچسبانید و بپیچانید و بعد درون قالب قرار دهید. انتهای آن را با نوک انگشتان بکشید ، سپس با حوله ای بپوشانید و بگذارید تا یک ساعت دیگر استراحت کند.

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید و شیر را روی خمیر بریزید و قالب را در وسط فر قرار دهید. برای مدت زمان 35 دقیقه بپزید ، یا تا زمانی که نان پف کند و طلایی شود. اگر نان خیلی سریع رنگ عوض کرد یا خرما سفت شد، با فویل بپوشانید. نان را 5 دقیقه در قالب خنک کنید. سپس سرو کنید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا