انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

طرز تهیه مافین کدوتنبل خوشمزه

مافین کدو تنبل شگفت انگیز مناسب برای روزهای پاییز و زمستان است. رنگ زرد-نارنجی که پوره کدو تنبل به آنها می بخشد باعث می شود که آنها واقعا لذیذ به نظر برسند. یک راه خوب برای پخت این مافین ها استفاده از گردو نیز هست. این مافین های کدو تنبل می توانند گزینه مناسبی برای یک صبحانه سریع یا تفریحی باشند. برای آشنایی با دستور پخت مافین کدوتنبل خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

مافین کدوتنبل

طرز تهیه مافین کدوتنبل خوشمزه

2 عدد تخم مرغ
1 و 1/4 فنجان (250 گرم) شکر
1/4 فنجان (56 گرم) روغن نباتی
1 و 1/2 فنجان (360 گرم) پوره کدو تنبل
1 فنجان (125 گرم) آرد
پودر بیکینگ 3 قاشق غذاخوری (12 گرم)
1 قاشق غذاخوری (3G) دارچین
1/2 قاشق غذاخوری (2 گرم) جوز هندی
1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل
1/2 فنجان (50 گرم) گردو خرد شده
شکلات 4 اونس (120 گرم) خرد شده، اختیاری

دستور پخت:

فر را از قبل تا 180 درجه سانتیگراد (350F) گرم کنید. قالب مافین را چرب کنید یا فنجان های کاغذ در آنها قرار دهید. در یک کاسه آرد را با ادویه و بیکینگ پودر مخلوط کنید.
در یک کاسه بزرگ ، 2 عدد تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند. کدو تنبل ، روغن ، عصاره وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در مخلوط آرد هم بزنید.

در صورت استفاده از شکلات ، حدود 3/5 اونس (100 گرم) تکه های شکلات را در مخلوط اضافه کنید و پس از پخت ، 5/0 اونس (20 گرم) را برای تزئین مافین ها نگه دارید. مخلوط مافین را درون قالب های مافین آماده بریزید.

گردوها را روی مافین ها بپاشید. حدود 30-35 دقیقه بپزید تا پخته شود و اگر خلال دندان در مرکز آن قرار دهید تمیز بیرون آید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه قبل از سرو ، روی یک قفسه سیمی خنک شود. در حالی که هنوز گرم است می توانید مقداری شکلات اضافی را روی هر یک از آنها بریزید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا