تازه های خواص مواد غذایی

خواص عدس و آشنایی با ویتامین های آن

عدس مغذی و خوش طعم و بسیار سالم است. چه کسی فکر می کند که چنین چیز کوچکی به کاهش کلسترول کمک می کند ، از قند خون و اختلالات گوارشی جلوگیری کند ، منبع خوبی از پروتئین ، کلسیم ، منیزیم ، فولات ، فسفر ، آهن ، ویتامین B ، ویتامین C و بسیاری از مواد معدنی دیگر است؟ آنها همچنین مزایای ضد پیری دارند ، از نظر چربی و گلوسید بسیار کم هستند اما کالری کافی برای سیر کردن ما دارند. برای آشنایی با خواص عدس و آشنایی با ویتامین های آن مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

خواص عدس

خواص عدس و آشنایی با ویتامین های آن

بقراط ، پدر پزشکی ، آنها را “عجایب کوچک” خواند و به مردان توصیه کرد که این عدس معجزه آسا را ​​مصرف کنند. ارسطو این عمل را دنبال می کرد و آنها را با زعفران می خورد. برخی منابع تاریخی بیان می کنند که عدس یکی از اولین حبوباتی بود که در آسیا کشت می شد.

بسیاری از مطالعات تأیید کرده اند که عدس می تواند درصد بیماری های قلبی را با درصد بالایی کاهش دهد. علاوه بر این ، فولات موجود در آنها سطح هموسیستئین را در خون کنترل می کند و از آسیب دیواره های شریان جلوگیری می کند. منیزیم که گردش خون را افزایش می دهد و از انسداد رگ ها جلوگیری می کند به همان اندازه مهم است.

عدس از افزایش شدید انسولین جلوگیری کرده و سطح قند خون را تثبیت می کند زیرا منبع قند خون کندتر و سازگار تری را در جریان خون فراهم می کند زیرا ترشح انسولین کمتری را نسبت به سایر غذاهای قند خون بالا تحریک می کند. با این وجود عدس حاوی 20 گرم کربوهیدرات در هر فنجان است. این یک واقعیت است که باید توسط بیماران دیابتی مورد توجه قرار گیرد.

اما به خاطر داشته باشید که همه کربوهیدرات ها بد نیستند. آنهایی که در میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و نشاسته یافت می شوند ، کربوهیدرات های پیچیده ای هستند و با انواع ساده موجود در سیب زمینی ، ماکارونی ، شکر و سایر غذاهای فرآوری شده متفاوت هستند. عدس همچنین سرشار از فیبر است که از دیابت نوع 2 جلوگیری می کند. همچنین برای لاغری و پیش گیری از سرطان بسیار مفید هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا