انواع ژلهمربا و شربت

طرز تهیه ژله سیب به روشی ساده

طرز تهیه ژله سیب به روشی ساده یک روش بسیار سالم و لذیذ مربی میباشد که طعم عالی و لذیذ دارد. یک ژله عالی و بدون هیچ مواد نگه دارنده و چیز های دیگر. ارگانیک و لذیذ تر از ژله های حاضری. برای آشنایی طرز تهیه این ژله، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

مربا سیب

طرز تهیه ژله سیب به روشی ساده

مواد لازم:

2 کیلوگرم سیب

1.25 لیتر آب

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 کیلوگرم شکر دانه ریز

دستور تهیه:

سیب ها را بشویید. قسمت های خراب را برش داده و دور بریزید ، سپس به صورت برش های ضخیم برش دهید. نیازی به پوست گرفتن یا هسته گیری سیب ها نیست. در یک ظرف نگهدارنده یا قابلمه بزرگ قرار دهید و آب را اضافه کنید. بجوشانید ، سپس حرارت را کم کنید و حدود 30 دقیقه بپزید تا سیب ها خیلی نرم شوند.

یک آبکش ریز را برداشته و آن را روی یک کاسه یا قابلمه بزرگ قرار دهید. سیب ها را در آبکش بریزید و اجازه دهید حداقل 4 ساعت یا یک شب روی قابلمه بماند تا تمام آب ها از بین برود. وسوسه نشوید که آن را فشار دهید تا با عجله درس شود زیرا در این صورت ژله کدر می شود.

آب سیب را در یک قابلمه بزرگ یا ظرف نگهدارنده اندازه گیری کنید و برای هر 250 میلی لیتر آب سیب 1 فنجان شکر اضافه کنید. آب لیمو را اضافه کنید. به آرامی با هم زدن حرارت دهید تا شکر حل شود ، سپس حرارت را زیاد کرده و بجوشانید. جوشاندن را ادامه دهید تا زمانی که مخلوط روی دماسنج به 105-110 ℃ / 220-225 درجه فارنهایت برسد و تنظیم شود.

هنگامی که ژله به نقطه تنظیم رسید ، در شیشه های گرم استریل شده بریزید. بلافاصله مهر و موم کنید و بگذارید تا خنک شود. وقتی سرد است برچسب بزنید و در جای تاریک و خنک نگهداری کنید. ژله تا 1 سال قابل نگه داری خواهد شد.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا