خوراک ماکارونیغذاهای اصلی

دستور پخت لازانیا بادمجون خانگی

همه طعم های خوشمزه و لذیذ لازانیا بدون نیاز به رشته های لازانیا! برش های بادمجان تفت داده شده ، لایه ای با مخلوط پنیر خوشمزه با اسفناج و سبزیجات تازه و البته کمی سس ماکارونی قرمز. این لازانیا بادمجان دلپذیر می تواند به عنوان شام (به ازای هر نفر 2 عدد بادمجان) همراه با سالاد مورد علاقه شما سرو شود که شام را رویایی میکند. برای آشنایی با دستور پخت لازانیا بادمجون خانگی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت لازانیا بادمجون خانگی

مواد لازم:

2 تا 3 عدد بادمجان، طول برش داده شده به برش های ضخیم ½ اینچ (حدود 12 برش)
روغن زیتون
نمک
1 عدد تخم مرغ بزرگ
پنیر ریکوتا به مقدار لازم
1 و ½ فنجان پنیر موزارلا
½ فنجان پنیر پارمزان رنده شده
3 حبه سیر خرد شده
1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک
10 اونس اسفناج
1 فنجان جعفری تازه خرد شده
½ فنجان ریحان تازه خرد شده
فلفل سیاه تازه آسیاب شده
2 فنجان سس ماکارونی آماده به انتخاب خود (خانگی یا فروشگاهی)

دستور پخت:

برش های بادمجان را از هر دو طرف با نمک مزه دار کرده و به مدت 20 تا 30 دقیقه کنار بگذارید (اگر وقت ندارید ، این مرحله می تواند اختیاری باشد). در همین حال ، فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. برش های بادمجان را با یک دستمال کاغذی خیلی خوب پاک کنید (می خواهید آن را خوب خشک کنید و نمک اضافی آن را بردارید) ، سپس روی سینی فر را با کمی روغن چرب کنید. قسمت بالای بادمجان را با روغن زیتون کمی چرب کنید. در فر گرم شده تفت دهید تا بادمجان نرم شود (حدود 15 تا 20 دقیقه یا بیشتر).

در یک کاسه مخلوط کن ، تخم مرغ را بزنید. ریکوتا ، 1 فنجان موزارلا ، ¼ پارمسان ، سیر ، پونه کوهی ، اسفناج و سبزی خرد شده را اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا ترکیب شود. بادمجان را از فر خارج کنید. حرارت را تا 375 درجه فارنهایت پایین بیاورید. یک ظرف پخت اندازه تصویر تهیه کنید. کمی سس ماکارونی (حدود ½ فنجان یا حدود) بریزید و آن را در یک لایه پخش کنید.

چند برش بادمجان بگذارید. 1/2 از ریکوتا را روی بادمجان پخش کنید ، سپس یک لایه نازک از سس را پخش کنید. مراحل کار را به همان شکل تکرار کنید. لایه آخر سس را پهن کرده و با ½ فنجان پنیر موزارلا و ¼ فنجان پارمسان ادامه دهید. ظرف را محکم با فویل بپوشانید. به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر گرم شده بپزید ، سپس با احتیاط آن را باز کرده و به داخل فر برگردانید. 10 تا 20 دقیقه دیگر یا تا زمانی که پنیر ذوب شود و لبه های لازانیا قهوه ای طلایی خوبی شود ، آن را بپزید. قبل از برش و سرو اجازه دهید 10 دقیقه لازانیا بماند.

1.1/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا