انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

دستور پخت شیرینی با مربای توت فرنگی

این شیرینی ها معمولاً با دارچین طعم دار می شوند و برای پر کردن مربای تمشک دارند اما این بار چیز دیگری می خواهم تهیه کنم. به جای دارچین از مربای توت فرنگی خانگی برای پر کردن و هل استفاده کردم زیرا طعم خوبی با توت فرنگی ایجاد می کند. هل هم در کوکی ها و هم در مربا اضافه می شود، عطر و طعم آن خیلی شدید نیست، فقط مقدار مناسب آن است که شما را از اولین لقمه عاشق این کلوچه ها کند. این کلوچه های هل و توت فرنگی کاملاً در دهان شما ذوب می شوند. برای آشنایی با دستور پخت شیرینی با مربای توت فرنگی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت شیرینی با مربای توت فرنگی

مواد لازم:

1 فنجان (226 گرم) کره بدون نمک
2/3 فنجان (135 گرم) شکر
2 عدد تخم مرغ
1 قاشق چایخوری (5 گرم) عصاره وانیل
1 فنجان (100 گرم) بادام زمینی
3 فنجان (380 گرم) آرد
1 قاشق چایخوری (4 گرم) بکینگ پودر
1/2 قاشق چایخوری (3 گرم) نمک
1/2 قاشق چایخوری (1 گرم) پودر هل

مربای توت فرنگی

توت فرنگی تازه یا یخ زده 400 گرم
1/2 فنجان (100 گرم) شکر
1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) آب
1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) آب لیمو
1/2 قاشق چایخوری (1 گرم) پودر هل

پودر قند برای تزئین

دستور پخت:

در یک کاسه متوسط آرد را با بیکینگ پودر، نمک و هل ترکیب کنید. در یک کاسه بزرگ کره و شکر را با سرعت متوسط تا زیاد مخلوط کنید تا سبک و خامه ای شود. تخم مرغ را اضافه کنید، و بزنید تا یکدست شود. عصاره وانیل را اضافه کنید. مخلوط بادام و آرد را اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شود. خمیر را به 2 قسمت تقسیم کنید، در نایلکس بپیچید، حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید یا اگر عجله دارید برای 30 دقیقه تا 1 ساعت منجمد کنید.

خمیر برای آسانتر ورز دادن باید سرد باشد زیرا به شیرینی ها کمک می کند شکل خود را حفظ کنند. در همین حال می توانید مربای توت فرنگی را تهیه کنید. مربا همچنین می تواند یک یا دو روز قبل درست شود تا در وقت صرفه جویی شود. در یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود. در یک قابلمه کوچک توت فرنگی، شکر، هل، آب لیمو و آب را قرار دهید. بگذارید تا دم بکشد، گاهی اوقات هم بزنید.

ادامه دستور پخت:

بجوشانید تا مخلوط غلیظ شود، حدود 25-30 دقیقه. قبل از استفاده از روی حرارت برداشته و بگذارید کاملاً سرد شود. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید و روی دو سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. روی یک سطح آردپاشی شده ، یکی از خمیر ها را به ضخامت 3 میلی متر درآورید. با یک قالب شیرینی خمیر را برش دهید.

کلوچه ها را به سینی فر منتقل کنید. همین کار را با خمیر باقی مانده تکرار کنید. به مدت 10 دقیقه آن را بپزید تا کوکی ها از لبه ها کمی قهوه ای شوند. آنها را برداشته و بگذارید تا روی سینی فر به مدت 2 دقیقه خنک شوند. آن را از سینی جدا کرده و کاملاً خنک کنید. مراحل بالا را با قسمت دوم خمیر تکرار کنید ولی یادتان باشد این خمیر را باید مثل تصویر برش دهید. سپس این شیرینی ها را به سینی فر منتقل کنید.

همین کار را با خمیر باقی مانده تکرار کنید. به مدت 9 دقیقه بپزید تا کمی قهوه ای شود. دوباره بگذارید تا روی سینی های پخت به مدت 2 دقیقه خنک شوند. بردارید و کاملاً خنک کنید. کوکی های کامل را برعکس کرده و مربای توت فرنگی را اضافه کنید. کوکی های قسمت بالا ( شکل دار ها ) را با پودر قند کمی تزئین کنید. کوکی ها را به آرامی روی هم قرار دهید و بگذارید چند ساعت قبل از سرو بماند.

3.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا