انواع پلو و چلوانواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

دستور پخت هویج پلو با گوشت

هویج پلو یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانیان با هویج ، برنج و گوشت است. هیچ مواد اضافه ای برای خرید ندارید. میتوانید آن را برای ناهار و شام تهیه کنید و در کنار دوستان و خانواده خود لذت ببرید. دستور پخت ساده ای دارد و همچنین طعم بی نظیری. بری آشنایی با دستور پخت هویج پلو با گوشت مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

هویج پلو

دستور پخت هویج پلو با گوشت

مواد لازم:

1 عدد پیاز ، نازک خلال شده
½ فنجان کره
گوشت خورشتی مکعبی خرد شده 454 گرم
½ قاشق چای خوری پودر دارچین
½ قاشق چای خوری نمک
2 فنجان هویج رنده شده
2 فنجان آب
3 قاشق غذاخوری شکر
2 فنجان برنج دانه بلند
1 قاشق غذاخوری کره در صورت لزوم

دستور پخت:

پیاز را با کره در ماهیتابه  روی حرارت متوسط حدود 5 دقیقه تفت دهید تا شفاف شود. پیاز را از ماهیتابه برداشته و روغن اضافه آن را بگیرید. گوشت را با دارچین و نمک طعم دهید. در ماهیتابه همراه با باقی مانده کره از هر طرف 3 تا 4 دقیقه بپزید تا قهوه ای شود. گوشت را به قابلمه کوچکی منتقل کنید و کره را در ماهیتابه بگذارید بماند. هویج را به ماهیتابه اضافه کرده و بپزید تا کمی قهوه ای شود ، حدود 5 دقیقه. هویج را در یک کاسه بریزید. تابه را کنار بگذارید.

به گوشت آب اضافه کنید و بگذارید تا جوش بیاید. حرارت را کم کنید و بگذارید تا آرام ، 30 تا 40 دقیقه بپزد. گوشت را برداشته و با پیازها مخلوط کنید. 1 پیمانه آب غذا را در تابه ای که برای پخت سبزیجات و گوشت استفاده شده است، بریزید. شکر اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا حل شود. سس را کنار بگذارید. در حالی که گوشت در حال پخت است ، برنج را چندین بار با آب گرم بشویید تا نشاسته آن گرفته شود. سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه خیس کنید.

6 فنجان آب را در قابلمه بزرگ که مقداری نمک به آن اضافه کرده اید، بجوشانید. برنج را به آب در حال جوش اضافه کنید. بجوشانید ، گاهی اوقات هم بزنید تا از چسبیدن برنج به هم جلوگیری شود ، حدود 5 تا 10 دقیقه. سپس آبکش کنید.

کف یک قابلمه را با کره یا روغن چرب کنید و روی آن را با چند لایه برنج ، مخلوط گوشت و پیاز و هویج بپوشانید. روی آن سس بریزید. زیر درب قابلمه را با یک حوله آشپزخانه تمیز بپوشانید و محکم روی قابلمه قرار دهید تا رطوبت آن جذب شود. آن را روی حرارت ملایم بپزید تا ته دیگ آن ترد شود ، حدود 30 دقیقه ، اغلب چک کنید تا از سوختن جلوگیری شود.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا