آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرانواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

دستور پخت کیک نارگیل و بادام

این کیک لذیذ با یک کیک اسفنجی بادام ، شکلات سفید ، ماسکارپونه و خامه نارگیل درست می شود و روی آن را با ترافل ، بادام خرد شده ، شکلات سفید رنده شده و پودر نارگیل تزئین میشود. این کیک دارای یک ترکیب عالی و عطر و طعم شگفت انگیز است ، نه خیلی شیرین ، نه خیلی خشک ، به دلیل شکلات سفید و شیر نارگیل که برای خیساندن هر لایه کیک استفاده شده است. این کیک طعم بادام و نارگیل لطیفی دارد که عاشق آن خواهید شد. برای آشنایی با دستور پخت کیک نارگیل و بادام مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کیک نارگیل و بادام

مواد لازم:

برای کیک اسفنجی بادام:

6 عدد تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق
کمی نمک
1 فنجان (200 گرم) شکر
1 فنجان (100 گرم) پودر بادام
1 فنجان (125 گرم) آرد چند منظوره
1 قاشق چایخوری (5 گرم) عصاره بادام

خامه نارگیلی:

شکلات سفید 200 گرم
3 قاشق غذاخوری (45 گرم) شیر نارگیل
پنیر ماسکارپونه 250 گرم در دمای اتاق
2 فنجان (500 گرم) خامه زده شده ، 35٪ چربی ، سرد
1/4 فنجان (30 گرم) پودر قند
1/2 فنجان (40 گرم) پودر نارگیل شیرین نشده
1 قاشق چایخوری (5 گرم) عصاره نارگیل

تزئین:

1 فنجان (240 گرم) شیر نارگیل
پودر نارگیل
بادام خرد شده ، اختیاری
ترافل، اختیاری
شکلات سفید رنده شده ، اختیاری

دستور پخت:

فر را با دمای 340 درجه فارنهایت (170 درجه سانتیگراد) گرم کنید. کف و کناره های قالب 23 سانتی متری را با کاغذ روغنی بپوشانید. کیک اسفنجی بادام را آماده کنید. سفیده را از زرده جدا کنید. مقداری نمک روی سفیده ها اضافه کنید و شروع به مخلوط کردن کنید تا کف کند. به تدریج شکر را اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا خامه ای شود. در یک کاسه کوچک زرده تخم مرغ را با عصاره بادام مخلوط کرده و درون سفیده زده شده بریزید.

بادام و آرد را به تدریج اضافه کرده و با دقت در خمیر مخلوط کنید. خمیر را در قالب بریزید. آن را به مدت 40-45 دقیقه بپزید تا کمی طلایی شود. اجازه دهید حدود 10-15 دقیقه خنک شود. آن را از ظرف جدا کرده و کاملاً روی یک قفسه خنک کنید. در همین حین خامه را آماده کنید. شکلات و شیر نارگیل را در یک کاسه ضد حرارت قرار دهید و بگذارید تا روی قالب با آب در حال جوش ذوب کنید (روش بنماری). در یک کاسه بزرگ پنیر ماسکارپونه را مخلوط کنید تا یکدست شود.

ادامه دستور:

شکلات ذوب شده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند. در کاسه بزرگ دیگری خامه را بزنید تا پف کند. پودر قند و عصاره نارگیل را در آن اضافه کنید. به تدریج خامه فرم گرفته را در مخلوط شکلات سفید مخلوط کنید. نارگیل خرد شده را بریزید. روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا زمانی که آماده استفاده شود. کیک اسفنجی را به 3 لایه تقسیم کنید. یک لایه کیک را روی ظرف سرو قرار دهید. 1/3 فنجان (80 گرم) شیر نارگیل را روی لایه کیک پخش کنید.

کمی کمتر از یک سوم خامه را به طور مساوی روی کیک پخش کنید. این کار را با لایه دوم کیک تکرار کنید. لایه سوم کیک را اضافه کنید و آخرین 1/3 فنجان (80 گرم) شیر نارگیل را پخش کنید. خامه باقیمانده را رو و کناره های کیک پخش کنید. کیک را با پودر نارگیل تزئین کنید و در یخچال قرار دهید تا آماده شود. سپس با ترافل و شکلات تزئین و سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا