آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرانواع دسرکریسمسکیک و شیرینی

کیک کریسمسی زنجبیلی همراه با نارگیل

این کیک کریسمس نارگیل زنجبیلی یک دسر دلپذیر و لذیذ است که همه آن را دوست خواهند داشت ، لازم به ذکر است که همچنین یک دسر عالی برای کریسمس میباشد. این کیک از یک کیک اسفنجی زنجبیلی تشکیل شده ، همراه با نارگیل و شیرینی زنجبیلی کاراملی شده و روی آن یک موس نارگیل قرار می گیرد. این کیک که با رزماری تازه ، ترافل نارگیل و کلوچه های نان زنجبیلی خانگی تزئین شده است ، واقعاً طعم لذیذی دارد. برای آشنایی با طزر تهیه کیک کریسمسی زنجبیلی همراه با نارگیل مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

کیک کریسمسی زنجبیلی همراه با نارگیل

مواد لازم:

کیک شیرینی زنجفیلی

1 عدد تخم مرغ بزرگ
2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر
2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر قهوه ای
3 قاشق غذاخوری (42 گرم) روغن
شربت شکلات (30 گرم)
1/2 فنجان (60 گرم) آرد چند منظوره
1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) نمک
1/2 قاشق چایخوری (2 گرم) بکینگ پودر
1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) جوش شیرین
1/2 قاشق چایخوری (2 گرم) پودر زنجبیل
1/2 قاشق چایخوری (2 گرم) پودر دارچین
1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) جوز هندی
پودر میخک 1/8 قاشق چایخوری

شیرینی نارگیلی زنجبیلی

نارگیل کاراملی:

1/2 فنجان (35 گرم) پودر نارگیل
2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر
1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) آب

برای کرانچ

خرده کوکی های نان زنجبیلی (70 گرم)
نارگیل کاراملی
شکلات سفید (120 گرم)
3 قاشق غذاخوری (45 گرم) خامه

موس نارگیل

شیر نارگیل (200 گرم)
خامه نارگیل (200 گرم)
1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) نمک
1/3 فنجان (70 گرم) شکر
1 1/2 فنجان (360 گرم) خامه (35٪ چربی) ، سرد
2/2 قاشق چایخوری (8 گرم) پودر ژلاتین
3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) آب سرد

برای تزئین

رزماری تازه
نان زنجبیلی طرح دار
ترافل نارگیل

دستور پخت:

کیک اسفنجی را تهیه کنید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قالب 20 سانتی متری را چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه متوسط ​​آرد را با بیکینگ پودر ، زنجبیل ، دارچین ، میخک ، جوز هندی ، جوش شیرین و نمک الک کنید. در یک کاسه بزرگ تخم مرغ را با هر دو شکر مخلوط کنید تا خامه ای شود ، پفکی شود و به رنگ زرد روشن درآید. روغن و شربت شکلات را اضافه و مخلوط کنید.

با همزن سرعت کم ، مخلوط آرد را ترکیب کنید. خمیر را در قالب آماده شده بریزید. به مدت 10-12 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید تا زمانی که یک خلال دندان داخل کیک فرو ببرید و تمیز خارج شود. سپس بگذارید کاملا خنک شود. کرانچ را آماده کنید. ابتدا نارگیل را کاراملی کنید. برای کاراملی کردن ، شکر و آب را در یک تابه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​اضافه کنید تا کاملاً حل شود و کاراملی روشن شود.

پودرنارگیل را اضافه کرده و مدام هم بزنید تا از سوختن جلوگیری کنید ، بیش از 1 دقیقه. از روی حرارت برداشته ، آن را به یک کاسه منتقل کرده و کنار بگذارید تا خنک شود. در یک کاسه متوسط ​​، خرده کوکی ها را با نارگیل کاراملی ترکیب کنید. شکلات و خامه را به روش بن ماری آب کنید.

ادامه دستور پخت:

شکلات ذوب شده را به مخلوط کلوچه اضافه کنید و مخلوط کنید. کیک اسفنجی را روی یک ظرف سرو قرار دهید. کرانچ را روی کیک پخش کنید و یک مرز 6 میلی متر بگذارید بماند . در یخچال قرار دهید تا زمانی که موس نارگیل آماده شود. پودر ژلاتین را در آب سرد حل کنید و اجازه دهید حدود 5 تا 10 دقیقه پف کند. در یک قابلمه کوچک شیر نارگیل ، خامه نارگیل ، شکر و نمک را گرم کنید.

حرارت دهید تا گرم شود و شکر حل شود. جوش نزند. ژلاتین را به مخلوط نارگیل اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. در یک کاسه بزرگ خامه را بزنید تا پف کند. مخلوط نارگیل را اضافه کرده و مخلوط کنید. موس را روی کیک بریزید. قسمت بالایی آن را صاف کنید. حداقل 4-6 ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. کیک را با ترافل نارگیل ، رزماری تازه و کلوچه های نان زنجبیلی تزئین کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا