انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیمنوی صبحانه

دستور پخت کیک بلوبری و قهوه

دستور پخت کیک بلوبری و قهوه یک روش عالی و خوشمزه برای استفاده از بلوبری در شیرینی پزی است. این کیک لذیذ را میتوانید همراه با چای و یا قهوه سرو کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه این کیک مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کیک بلوبری و قهوه

مواد لازم:

تاپینگ:

1/4 فنجان آرد چند منظوره
1/4 فنجان شکر قهوه ای
2 قاشق غذاخوری کره نرم شده
1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین

کیک قهوه:

2 فنجان آرد چند منظوره
1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
3/4 قاشق چایخوری جوش شیرین
1/4 قاشق چایخوری نمک
1/2 فنجان شکر سفید
2 عدد تخم مرغ بزرگ
1 فنجان آبدوغ
1/4 فنجان کره ذوب شده
1/2 فنجان بلوبری (منجمد یا تازه)

دستور پخت:

فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. در یک کاسه کوچک ، مواد لازم برای تاپینگ (آرد ، شکر قهوه ای ، کره نرم شده و دارچین) را با هم ترکیب کنید تا یک تاپینگ یکدست و نرم تهیه شود. تاپینگ را کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ ، آرد ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین و نمک رابرای تهیه خمیر کیک قهوه با هم به خوبی مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه شکر سفید ، تخم مرغ ، آبدوغ و کره ذوب شده را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. مواد مرطوب را در ظرف مواد خشک بریزید و آنقدر هم بزنید تا مایه غلیظ شود (زیاد هم نزنید).

یک قالب کیک را با روغن چرب کنید. مایه کیک را درون قالب بریزید. بلوبری ها را روی آن بپاشید ، سپس با انگشتان خود آنها را کمی روی خمیر فشار دهید. سپس تاپینگ را اضافه کنید.

کیک قهوه را در فر کاملاً گرم شده به مدت 40-45 دقیقه ، یا تا زمانی که قسمت بالای آن قهوه ای طلایی شود ، بپزید. به هشت قطعه برش دهید ، سپس سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا