انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

دستور پخت ساده شیرینی زبان خوشمزه

همه ما یک شیرینی کم چرب میدانیم زبان یکی از شیرینی های خیلی خوشمزه و محبوب ایرانی است. برای تهیه این شیرینی باید خمیر و شربت آماده کنید. شربت را روی شیرینی می ریزند تا شیرین و براق شود. اگر دوست دارید این شیرینی را درست کنید ، دستورالعمل زیر را دنبال کنید ، سپس یک شیرینی ایرانی خارق العاده درست کنید! برای آشنایی با دستور پخت ساده شیرینی زبان خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت ساده شیرینی زبان خوشمزه

دستور پخت ساده شیرینی زبان خوشمزه

مواد لازم برای شربت:

نیم کیلو شکر
1 لیتر آب
1/4 قاشق چایخوری اسید سیتریک
250 گرم گلاب
2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده

طرز تهیه شیرینی زبان خانگی :

آب را در قابلمه مناسب بجوشانید. اسید سیتریک را به آب جوش اضافه کنید. اگر اسید سیتریک ندارید ، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا محلول شود. وقتی دوباره شروع به جوشیدن کرد ، زعفران دم کرده و گلاب را به آن اضافه کنید. بگذارید دم بکشد تا رقیق شود.

مواد لازم برای خمیر:

300 گرم آرد
1 عدد تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری روغن
1 فنجان آب
یک قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری اسیذ سیتریک

ادامه طرز تهیه:

تخم مرغ ، آب ، اسید سیتریک ، نمک و روغن را با هم مخلوط کنید. یک کاسه بردارید و آرد را درون آن قرار دهید. آرد را سوراخ کنید و مخلوط تخم مرغ را به آن اضافه کنید. با ورز دادن از آن یک محتوای یکنواخت تهیه کنید. بگذارید یک ساعت استراحت کند. سپس خمیر شما آماده است!

شیرینی خانگی

سطح کار خود را با مقداری آرد بپوشانید. خمیر را ورز داده و به ضخامت 1 تا یک و نیم سانتی متر پهن کنید. لبه ها را زیاد فشار ندهید!
کره را در وسط خمیر قرار دهید و آن را با خمیر بپیچید. سپس خمیر را دوباره ورز داده و با ضخامت 1 سانتی متر پهن کنید. چندین با لایه ها را روی هم قرار دهید تا 6 لایه خمیر داشته باشید. خمیر را به مدت 20 دقیقه در جای خنک قرار دهید. این کار را 6 بار تکرار کنید. سپس خمیر را با قالب شیرینی زبان شکل دهید.

چاقوی تیز و کوچک را در یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس با استفاده از چاقو وسط شیرینی ها را حدود 2 سانتی متر ببرید. خمیرها را روی یک کاغذ روغنی با کمی فاصله از یکدیگر قرار دهید
فر را با 200 سانتی گراد به مدت 10 دقیقه گرم کنید ، سپس درجه را به 170 سانتی گراد تغییر دهید و شیرینی ها را برای 10 تا 15 دقیقه بپزید. بعد از خارج کردن آنها از فر شربت را روی آنها بریزید و با پودر پسته تزئین کنید.

5/5 - (13 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا