خوراک سادهغذاهای اصلی

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی به روش رستورانی

کشک بادمجان یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که مورد استقبال مردم قرار گرفته است! این غذا معمولاً با بادمجان های سرخ شده یا حتی بو داده درست می شود. برای این غذا می توانید هم بادمجان ها را سرخ کنید و هم بوداده کنید. برای آشنایی با دستور پخت کشک بادمجان مجلسی به روش رستورانی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی به روش رستورانی

دستور پخت کشک بادمجان مجلسی به روش رستورانی

مواد لازم:

6 یا 7 عدد بادمجان
1 عدد پیاز
2 قاشق غذاخوری سیر رنده شده
2 قاشق سوپ خوری نعناع خشک
2 قاشق سوپ خوری پودر گردو
5 قاشق غذاخوری کشک
آب ، به اندازه که لازم
روغن ، به اندازه لازم
نمک ، فلفل و زردچوبه ، به میزان لازم

دستور پخت:

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید. به بادمجان ها نمک بزنید. این باعث می شود تلخی آنها گرفته میشود. بعد از یک ربع آب آنها را بگیرید و بشویید.
برای سرخ کردن بادمجان ها از مقداری روغن استفاده کنید. آنها را روی حرارت کم سرخ کنید تا کامل پخته شوند. حالا ، بادمجان ها را درون یک کاسه بریزید. سپس آنها را له کنید. بیش از حد له نکنید. پیاز را نگینی خرد کرده یا رنده کنید و سپس آن را سرخ کنید تا طلایی شوند.

سیر ، فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و آنها را برای مدتی کوتاه تفت دهید ، سپس بادمجان های له شده را اضافه کرده و یک بار دیگر آنها را سرخ کنید. همانطور که بادمجان ها در حال سرخ شدن هستند ، از مقداری روغن برای درست کردن نعناع داغ استفاده کنید. نعناع ها نباید مدت زیادی در روغن بمانند زیرا طعم نعناع می تواند به راحتی تلخ شود. بنابراین فقط آنها را با کمی روغن گرم کنید. وقت کشک است. ابتدا 2/3 آب لیوان به آن اضافه کنید. حالا کشک و نعناع داغ را به بادمجان ها اضافه کنید. همچنین ، پودر گردو را اضافه کنید. کل آن را روی حرارت بگذارید تا آماده شود.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا