غذاهای اصلی

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه بصورت ساده و خانگی

مواد اصلی تهیه این غذا فوق العاده آسان گوجه فرنگی و بادمجان هستند. میرزا قاسمی یکی از غذا های ساده و در عین حال خوشمزه ایرانی است که در زمان کمی تهیه و آماده سرو میشود. میتوانید آن را با پلو و یا با نان نیز سرو کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت ساده و خانگی میرزا قاسمی خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه بصورت ساده و خانگی

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه بصورت ساده و خانگی

مواد لازم:

4 حبه سیر
6 عدد بادمجان
2 عدد تخم مرغ
2 عدد گوجه فرنگی
روغن به اندازه که لازم است

نمک و فلفل به اندازه لازم

دستور پخت:

بادمجان ها پس از شستن ، تمیز و خشک کنید و بعد باید روی آتش کباب کنید. می توان این کار را با استفاده از فر و یا اجاق گاز ، کباب پز یا خود آتش انجام داد. در طی این فرآیند ، پوست بادمجان ها باید بسوزد و قسمت های داخلی آنها باید نرمتر باشد (یادتان باشد اگر طرفدار طعم دودی نیستید ، می توانید بادمجان ها را فقط سرخ کنید). وقتی بو داده شدند،

بادمجان ها را پوست بگیرید و کاملا له کنید. مقداری آب در یک قابلمه کوچک بریزید. وقتی جوش آمد ، گوجه فرنگی را اضافه کنید. آنها نباید ببرای مدت زمان زیادی در آب باشند. فقط تا زمانی که کمی نرم شوند و پوست آنها به سادگی جدا شود بپزید. سپس گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و خرد کنید. در همین حال ، حبه های سیر را پوست گرفته و رنده کنید. مقداری روغن را از قبل در یک ماهیتابه گرم کنید.

سیر رنده شده را اضافه کنید و مدام هم بزنید و سپس گوجه ها را اضافه کنید. گوجه ها را برای مدتی کوتاه تفت دهید و بادمجان های له شده را اضافه کنید. مدام مواد را هم بزنید و سرخ کنید و مقداری نمک و فلفل به آنها اضافه کنید. بعد از مدتی آب آن کم می شود و مواد روغنی به نظر می رسند. سپس تخم مرغ هارا اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی بپزد. برای زیباتر شدن غذای خود ، می توانید مقداری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا