منوی صبحانه

دستور پخت پنکیک صبحانه مینی

با استفاده از بهترین مخلوط پنکیک پفکی ما ، می توانید آنها را به راحتی در کمتر از 5 دقیقه برای صبحانه یا یک دسر خنک با یک قاشق بستنی و سس شکلاتی سرو کنید. میتوانید نسبت به سلیقه خود از شربت افرا ، انواع توت ها ، چیپس شکلات ، برش های موز یا عسل برای سرو استفاده کنید. برای آشنایی با دستور پخت پنکیک صبحانه مینی خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت پنکیک صبحانه مینی

دستور پخت پنکیک صبحانه مینی

مواد لازم:

1 فنجان چند منظوره یا آرد ساده (140 گرم)
2 قاشق غذاخوری شکر یا شیرین کننده (40 گرم)
2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1/2 قاشق چایخوری نمک
3/4 فنجان شیر (190 میلی لیتر)
2 قاشق غذاخوری کره آب شده (40 گرم)
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1 عدد تخم مرغ بزرگ

دستور پخت:

آرد ، شکر (یا شیرین کننده) ، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه ترکیب کنید. یک چاه در مرکز آرد ایجاد کنید و شیر ، کره ذوب شده کمی خنک شده ، وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید. از یک همزن دستی استفاده کنید تا مواد مرطوب را ابتدا با هم مخلوط کنید و سپس آنها را به آرامی به مواد خشک اضافه کنید. با هم مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. در صورت نیاز 1-2 قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید تا خمیر کمی رقیق تر شود. نباید خیلی رقیق باشد. اجازه دهید خمیر پنکیک شما حدود 5 دقیقه بماند در حالی که یک تابه نچسب را روی حرارت متوسط رو به زیاد گرم می کنید.

با کمی کره یا روغن تابه را چرب کنید. خمیر پنکیک را در یک بطری سس بریزید یا میتوانید در یک کیسه زیپ دار بریزید و نوک آن را ببرید. نقاط کوچک خمیر را روی تابه چرب داغ فشار دهید. بپزید تا روی آنها حباب ایجاد شود. با یک کاردک برگردانید و بپزید تا زیر آن ها طلایی شود ، حدود 1-2 دقیقه دیگر بپزید. این کار را با خمیر باقیمانده تکرار کنید ، تابه را بین هر سری کمی چرب کنید. با شربت افرا ، عسل ، میوه ، بستنی ، ماست یخ زده سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا