انواع دسرانواع کیک و کیک بستنیشب یلداشکلاتکریسمسکیک و شیرینی

کیک بستنی گیلاس و شکلات یخ زده

کیک بستنی گیلاس و شکلات یخ زده یک دسر بی نظیر و خوشمزه است که همه عاشق آن خواهند شد.تهیه این دسر کمی زمان بر است ولی ارزش امتحان کردن را دارد. برای آشنایی با طرز تهیه این دسر خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

کیک بستنی گیلاس و شکلات یخ زده

کیک بستنی گیلاس و شکلات یخ زده مخصوص شب یلدا و کریسمس

مواد لازم:

1 کیلوگرم پودینگ کریسمس یا بیسکویت
6 لیتر بستنی وانیلی، نرم شده
2 فنجان کمپوت گیلاس
2/3 فنجان (165 میلی لیتر) شربت آلبالو
تکه های شکلات و گیلاس تازه بدون هسته، برای تزئین

آیسینگ شکلاتی

1/2 برگ ژلاتین
1/3 فنجان (330 میلی لیتر) خامه سنگین
1/3 فنجان (35 گرم) پودر کاکائو، الک شده
2 قاشق غذاخوری پودر قند خالص الک شده

طرز تهیه:

پایه و کناره های یک قالب کیک فنری 22 سانتی متری را با کاغذ روغنی بپوشانید. 400 گرم پودینگ خرد شده را در پایه قالب فشار دهید. 2 لیتر بستنی را روی پودینگ بریزید سپس با 600 گرم پودینگ باقیمانده روی آن را بپوشانید. به مدت 2 ساعت یا تا زمانی که سفت شود، در فریزر قرار دهید. در همین حین، کمپوت گیلاس آبکش شده را خرد کرده و همراه با شربن آلبالو در 4 لیتر بستنی باقیمانده بریزید.

به ظرفی منتقل کنید، سپس آن را بپوشانید و فریز کنید، گهگاهی هم بزنید تا آلبالوها ته نگیرند، به مدت ۲ تا ۳ ساعت فریز کنید تا سفت شود. با استفاده از چسب، حلقه دوم قالب فنری 22 سانتی متری را به قالب اول بچسبانیدتا یک قالب کیک دو طبقه تشکیل شود. بستنی گیلاس را روی لایه پودینگ بریزید، سپس برای یک شب فریز کنید. روز بعد، کیک بستنی را با مالیدن یک پارچه داغ به دور قالب از قالب جدا کنید. ابتدا قالب بالا را باز کنید، سپس پایین را. به ظرف سرو منتقل کنید و تا زمانی که لازم باشد فریز کنید.

برای مایه کیک:

ژلاتین را به مدت 5 دقیقه در یک کاسه آب سرد خیس کنید تا نرم شود. در همین حال، 1/3 فنجان (80 میلی‌لیتر) خامه، کاکائو و پودر قند را در قابلمه‌ای روی حرارت متوسط ​​رو به کم بریزید و هم بزنید تا گرم شود. آب اضافی ژلاتین را بگیرید، سپس در مخلوط کاکائو بریزید تا ذوب و ترکیب شود. کمی خنک کنید. با استفاده از همزن برقی 1 فنجان (250 میلی‌لیتر) خامه باقیمانده را با همزن بزنید تا نرم شود، سپس مخلوط کاکائو را بریزید. سپس مایه کیک را روی کیک بمالید، سپس به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که سفت شود، فریز کنید. قبل از سرو کیک را با تکه های شکلات و گیلاس تازه تزئین کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا