انواع نوشیدنی ها

طرز تهیه شربت هندوانه مخصوص تابستان

با نزدیک شدن به فصل تابستان، نیاز افراد به نوشیدنی های خنک و طبیعی بیشتر می شود. جالب است بدانید که در طول سال، بیش از 25 درصد افراد دنیا به دلیل گرمای هوای تابستان دچار مشکلات متعددی می شوند. یکی از بهترین کار هایی که می توانید برای جلوگیری از این مشکلات انجام دهید، مصرف نوشیدنی های خنک و طبیعی است. از جمله مهم ترین این نوشیدنی ها می توان به شربت هندوانه اشاره کرد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این نوشیدنی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

شربت هندوانه

دستور تهیه شربت هندوانه

همان طور که می دانید، هندوانه از جمله مهم ترین صیفی جات است که طرفداران بسیاری دارد. هندوانه طعم بسیار خوشمزه ای دارد و علاوه بر این، حاوی مقدار زیادی آب است. این موضوع باعث می شود که استفاده از آن به عنوان نوشیدنی یک انتخاب عاقلانه باشد. علاوه بر این، هندوانه خواص فراوانی دارد که از جمله برخی از مهم ترین آنها می توان به مواردی مانند تقویت سلامت کلیه، پاکسازی کبد، سم زدایی بدن، افزایش ادرار و مبارزه با گرما زدگی اشاره کرد.

غذا های همراه

این نوشیدنی طبیعی را می توانید با بسیاری از دسر ها و شیرینی ها میل کنید. مسلما بهترین زمان مصرف آن عصر ها است. شیرینی هایی مانند شیرینی دانمارکی، باقلوا و یا نان خامه ای از جمله بهترین مکمل ها محسوب می شوند که شما می توانید این نوشیدنی را همراه با آنها میل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شربت هنداونه

+ به مقدار سه کاسه هندوانه خرد شده که بی دانه باشد

+ به مقدار سه چهارم پیمانه شکر سفید

+ به مقدار دو فنجان آب انگور سفید تازه

+  به مقدار یک قاشق چای خوری عصاره لیموترش

+ به مقدار یک دوم پیمانه نعنا خشک شده معطر

طرز تهیه شربت هندوانه

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه باید انجام دهید این است که هندوانه ها را درون مخلوط کن بریزید تا به خوبی له شوند.

گام دوم: سپس باید این هندوانه های له شده را از صافی رد کنید تا پوره هندوانه کاملا یک دست شود و آب آن نیز آماده شود.

گام سوم: یک ظرف بزرگ دیگر آماده کرده و ترکیب شکر و نعنا را درون آن بریزید.

گام چهارم: با استفاده از یک قاشق، نعنا را به خوبی فشار دهید تا کاملا پودر شود.

گام پنجم: حالا باید با دقت آب انگور، عصاره لیمو ترش و پوره هندوانه را به آنها اضافه کنید.

گام ششم: این ترکیبات را به خوبی هم بزنید تا شکر کاملا در آن حل شود.

گام هفتم: در نهایت آب میوه را درون یک پارچ شیشه ای بریزید و سپس درون آن تعدادی یخ قرار دهید تا به صورت کامل خنک شوند. بعد از خنک شدن آن را میل کنید.

گام هشتم: حالا شربت شما آماده شده است و شما می توانید آن را همراه با مقداری آب تهیه کرده و از نوشیدنش لذت ببرید. برای هر لیوان، یک قاشق از ترکیب به دست آمده کافی است.

4.8/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا