شکلات

طرز تهیه شکلات مغزدار با قالب سیلیکونی

شکلات همیشه یکی از لذیذترین تنقلاتی است که بزرگ و کوچک از خوردن آن لذت میبرند پس چه بهتر که بتوانید شکلاتهایی با مغزهای مختلف و در شکلهای متفاوت در منزل درست کنید. به راحتی میتوانید در منزل شکلات با فیلینگهای مختلف درست کنید. در این پست طرز تهیه شکلات مغزدار با قالب سیلیکونی ارائه شده است.

دستور تهیه شکلات مغزدار با قالب سیلیکونی

شکلات شیری تخته ای۳۰۰ گرم
شکلات تخته ای تلخ۳۰۰ گرم
شکر سفید۸۰ گرم
کره۱۰ گرم
نمک یک پنس
خامه۸۰گرم

طرز تهیه تیرامیسو ساده شکلاتی

مراخل درست کردن شکلات مغزدار با قالب سیلیکونی

  1. آماده کردن قالب و شکلات

    شکلات های تخته ای را در ظرف های جداگانه بریزید و روی بخار کتری بنماری کنید تا ذوب شود. قالبهای سیلیکونی را آماده کنید و با یک قاشق کوچک درون قالبها را شکلات بریزید به طوری که همه جای قالب را بپوشاند. قالب را به آرامی بلند کنید و چند ضربه آرام بزنید تا حبابها از بین برود. سپس قالبها را برعکس کنید تا اضافی شکلات ها را بریزد و فقط دیواره های قالب شکلاتی بماند. قالب را درون یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. مجددا قالب را بعد از ۲۰ دقیقه از یخچال خارج کرده و دوباره داخل آن شکلات ریخته و دوباره خالی کنید تا دیواره ضخیم شود.

  2. درست کردن فیلینگ کاراملی

    شکر را درو یک تابه پخش کنید و روی حرارت کم قرار بدهید. بدون اینکه شکر را هم بزنید اجازه بدهید تا ششکر کم کم آب شده و کاراملی شود. درون یک تابه دیگر کرده و خامه را روی حرارت با هم گرم کرده و ترکیب کنید. این ترکیب نباید به جوش بیاید کافی است تا داغ شود. سپس به شکر اضافه کنید و هم بزنید. کارامل اول سفت میشود اما مدام هم بزنید تا مجدد روان شود. به هم زدن ادامه دهید تا کارامل غلیظ شود، سپس از روی حرارت بردارید. وقتی از دما افتاد و خنک شد درون قالبها را با کارامل پر میکنیم و انتهای قالب را کمی خالی میگذاریم تا با شکلات ببندیم. شما میتوانید با مغزیجات دلخواه شکلات ها را پر کنید.

  3. بستن شکلات ها

    بعد از اینکه قالبها را با مغزیجات دلخواه پر کردید، از شکلات های ذوب شده روی آنها میریزیم و با یک کاردک صاف کرده و اضافه شکلات را از دور قالب پاک میکنیم.

  4. مرحله آخر

    قالب را درون یخچال بگذارید و ۴ ساعت زمان بدهید. سپس قالب را از یخچال خارج کرده و به آرامی شکلات ها را از قالب خارج کنید. میتوانید به دلخواه روی شکلات ها را شکلات ذوب شده رنگ مخالف تزئین کنید و درون کپسولهای کاغذی بگذارید.

نکته: در این پست ما مغز کاراملی را به شما آموزش داده ایم اما شما میتوانید از انواع مغزیجات مختلف یا فیلینگهای میوه ای نیز استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه شکلات مغزدار با قالب سیلیکونی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا