کیک و شیرینی

طرز تهیه باسلوق در خانه

شیرینی ها همواره به عنوان بخشی از پرطرفدارترین خوردنی ها به شمار می روند که در اشکال و طعم های مختلف تهیه می شوند. در واقع تهیه شیرینی به حدی مهم است که رشته ای جداگانه از آشپزی به اسم شیرینی پزی وجود دارد. همان طور که می دانید، در ایران انواع شیرینی های سنتی وجود دارد که شاید هیچ کدام از آنها به اندازه باسلوق طرفدار نداشته باشند. به همین منظور، اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه باسلوق آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه باسلوق

دستور پخت و طرز تهیه باسلوق

با این که بیشتر افراد تصور می کنند باسلوق یک شیرینی اصفهانی است اما باید بدانید که این شیرینی متعلق به استان اراک می باشد اما امروزه در تمام قسمت های دنیا تهیه می شود. یکی از ویژگی های اصلی این شیرینی مربوط به حالت ژله ای آن می باشد که خوردنش را بسیار ساده می کند. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که طرز تهیه این شیرینی بسیار ساده است، به طوری که هر کسی می تواند آن را با کمترین امکانات و به تنهایی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

شما می توانید از باسلوق در هر شرایطی استفاده کنید. معمولا همراه کردن انواع نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه، نسکافه و یا دمنوش ها به این شیرینی می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه باسلوق

+ به مقدار یک لیوان نشاسته

+ به مقدار یک لیوان شکر

+ به مقدار دو لیوان آب

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری پودر ژلاتین

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری روغن

+ به مقدار دلخواه پودر نارگیل

+ به مقدار دلخواه مغز گردو

+ به مقدار یک سوم لیوان گلاب

+ به مقدار دلخواه پسته

طرز تهیه باسلوق

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این شیرینی سنتی و خوشمزه باید انجام دهید این است که آب را با نشاسته ترکیب کنید تا نشاسته به خوبی در آب حل شود.

گام دوم: حالا در این مرحله باید شکر را به آنها اضافه کرده و سپس بر روی حرارت قرار دهید.

گام سوم: زمانی که این ترکیبات روی گاز به اندازه کافی غلیظ شدند، شما باید موادی مانند روغن، گلاب و ژلاتین را به آنها اضافه کنید. دقت داشته باشید که همین ترتیب ذکر شده را رعایت کنید.

گام چهارم: زمانی که مواد رو گاز به اندازه کافی سفت شدند، آنها را از روی گاز برداشته و سپس درون ظرفی که از قبل ته آن پودر نارگیل ریخته اید، بریزید. مواد را پهن کرده و سپس آنها را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

گام پنجم: بعد از این که این ترکیبات به اندازه کافی در یخچال بودند، از آنها به اندازه یک گردو و برداشته و به خوبی شکل دهید. بهتر است دست های خود را قبل از این کار خیس کنید تا مواد به آنها نچسبند. حالا در آخرین مرحله به عنوان تزیین، می توانید بر روی  آنها، مقداری مغز پسته و یا مغز گردو قرار دهید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا