کیک و شیرینی

طرز تهیه تارت خرمالو خوشمزه و آسان (تصویری)

خرمالو یکی از میوه های پاییزی است. شاید خرمالو به دلیل گس بودن به اندازه ی میوه های دیگر محبوب نباشد. البته اگر این میوه رسیده باشد به شدت شیرین و خوشمزه است. از این میوه در تهیه انواع دسر و کیک نیز استفاده میشود. تارت خرمالو یکی از تارت های خوشمزه است که میتوانید برای مهمانی های خود درست کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه تارت خرمالو آموزش داده شده است.

آموزش پخت تارت خرمالو در خانه

مواد مورد نیاز

خرمالو۶ عدد
آب۴ لیوان
شکر۱ و ۱/۲ فنجان
دارچین۱ عدد چوب
کره بدون نمک۱/۲ فنجان
تخم مرغ بزرگ۲ عدد
شکر۱ فنجان
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
آرد بادام۲/۳ فنجان
آرد۲ پیمانه
کره۱ لیوان
شکر۵۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
نمک ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه تارت انار پاییزی خوشمزه

مراحل طرز تهیه تارت خرمالو مرحله به مرحله

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۳۰ minutes.

  1. مرحله اول

    خرمالو ها را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید. بهتر است از خرمالو های رسیده اما سفت تر استفاده کنید. آب، شکر و چوب دارچین را درون یک شیر جوش بریزید و روی حرارت قرار بدهید تا شکر حل شود. سپس خرمالو ها را به شربت اضافه کنید و اجازه بدهید تا ۱۵ دقیقه بجوشد. سپس از شربت خارج کنید و اجازه بدهید خنک شوند. شربت را کمی دیگر بجوشانید تا غلیط شود و کنار بگذارید. بعد از خنک شدن خرمالو ها را برش های نازک بزنید.
    طرز تهیه تارت خرمالو

  2. مرحله دوم

    برای درست کردن خمیر پایه تارت ۱ لیوان کره و ۵۰ گرم شکر را درون یک کاسه بریزید و با هم زن برقی بخوبی هم بزنید. سپس یک عدد تخم مرغ را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا کرمی لطیف بدست بیاید. یک قاشق چایخوری نمک و ۲ پیمانه آرد را با هم ترکیب کرده و روی مواد در دو مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری یک دست بدست بیاید. خمیر را درون یک کیسه بپیچید و ۲۰ دقیقه استراحت بدهید.

  3. مرحله سوم

    خمیر را روی سطح کار کمی ورز بدهید و با کمک وردنه نازک پهن کنید. خمیر را روی قالب تارت از قبل چرب شده بکشید و و همه جای قالب را با خمیر بپوشانید. در آخر اضافه های خمیر را ببرید. به وسیله چنگال کف خمیر را چندین سوراخ بزنید. قالب را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار بدهید.

  4. مرحله چهارم

    برای داخل تارت، کره به دمای محیط رسیده را با دور تند همزن بزنید. سپس کم کم شکر را اضفه مرده و به هم زدن ادامه بدهید تا نرم و پفکی شود. تخم مرغ ها و عصاره وانیل را اضافه کرده و هم بزنید. وقتی مواد یکدست شد آرد بادام را اضافه کنید و هم بزنید. مواد را داخل یک قیف پلاستیکی بریزید.

  5. مرحله پنجم

    مواد را داخل تارت به صورت یکدست بریزید و سطح آن را صاف کنید. سپس ورقه های خرمالو را روی آن بچینید. قالب را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه قرار بدهید. وقتی از فر خارج کردید با فرچه از شربت غلیظی که آماده کرده بودید روی آن بکشید.

طرز تهیه تارت خرمالو
به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه تارت خرمالو
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا