کیک و شیرینی

طرز تهیه ناپلئونی خانگی با خمیر آماده هزارلا و فیلم آموزشی

شیرینی ناپلئونی یکی از معروف ترین شیرینی های بین المللی است که متعلق یه کشور فرانسه می باشد. این شیرینی خوشمزه را از خمیر هزار لا که در فرانسه به ان خمیر هزار برگ معروف است تهیه می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه ناپلئونی خانگی را برایتان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه ناپلئونی خانگی

خمیر هزارلا۱ بسته
خامه قنادی۲۰۰ گرم
پودر قند به مقدار لازم
پودر پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه خمیر هزار لا با لایه‌های برعکس(آموزش تصویری)

طرز تهیه ناپلئونی خانگی

طرز تهیه ناپلئونی خانگی

  1. قرار دادن خمیر هزار لا در محیط آشپزخانه

    ابتدا خمیر هزار لا را ۲ ساعت قبل بیرون از فریزر در محیط آشپزخانه قرار دهید تا یخ آن باز شود. اگر هم در یخچال گاذاشته بودید ۲۰ دقیقه داخل محیط آشپزخانه قرار دهید تا هم دمای محیط شود.

  2. گرم کردن فر

    ۳۰دقیقه قبل از این که شیرینی ها را داخل فر قرار دهید فر را روشن کنید تا گرم شود. برای فرهای گازی درجه را روی ۲۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. برای فرهای برقی هم روی ۲۲۰ درجه تنظیم کنید.

  3. باز کردن خمیر

    بعد از این که خمیر به دمای محیط رسید روی سطح کار باز کنید اگر احتیاج بود با کمک وردنه کمی تاهای خمیر را باز کنید. زیاد با وردنه روی خمیر نکشید تا لایه های خمیر به هم نچسبند.

  4. ترش زدن خمیر

    پس از آن به کمک کاتر یا چاقوی تیز دور تا دور خمیر را کناره گیری کنید بعد خمیر را به قسمت های مساوی مربع یا مستطیل به سایز مورد نظر تقسیم کنید و برش بزنید. اضافات را برای تزئینات روی شیرینی نگه دارید.

  5. قرار دادن خمیر ها داخل سینی فر

    داخل یک سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید سپس خمیر ها را نزدیک به هم با فاصله حدودا نیم سانت درون سینی فر بگذارید. تکه های اضافی خمیر هم درون سینی فر قرار دهید بعد سینی فر را برای مدتی داخل یخچال بگذارید.

  6. قرار دادن در فر

    با استفاده از دماسنج داخل فر دمای فر را روی ۲۱۰ درجه تنطیم کنید. سپس سینی فر را از یخچال خارج کنید و در طبقه وسط فر با همین دما به مدت ۶ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها کاملا پف کند. بعد از این که پف کرد حدود ۲۰ درجه دما را پایین بیاورید و ۵ تا ۶ دقیقه دیگر زمان دهید تا مغز پخت شوند.

  7. تقسیم کردن خمیر ها

    بعد از این که مراحل پخت شیرینی ها تکمیل شد از فر خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شوند. در این حین خامه قنادی را از فریزر خارج کنید تا حدود ۳۰ یا ۴۰ درصد آن آب شود. بعد از خنک شدن پف روی خمیر ها را با کمک چاقو بتراشید. با همان چاقو خمیر ها را ۲ یا ۳ قسمت تقسیم کنید و بعد اضافات خمیر را با چاقو خرد کنید، به همراه بقیه خرده های خمیر نگه دارید.

  8. آماده کردن خامه

    خامه قنادی را داخل یک کاسه بریزید و با دور کند به مدت ۵ دقیقه با هم زن برقی هم بزنید. با لیسک دور گیری کنید سپس به مدت ۱ تا ۲ دقیقه دیگر با دور تند همزن برقی هم بزنید بعد از این که خامه سفت شد و فرم گرفت با لیسک وسط کاسه جمع کنید.

  9. خامه کشی شیرینی ها

    در این مرحله مقداری خامه روی لایه های شیرینی پایپ کنید و با کاتر یا چاقو خامه را صاف کنید. این کار برای ۳ تا ۴ لایه انجام دهید. بعد لایه اخر را که خامه مالیدید از خمیر های خرد شده روی خمیر بریزد تا کل سطح خامه روکش شود.

  10. تزئین و سرو کردن

    در صورت تمایل می توانید برای کناره های شیرینی هم از خرده های خمیر استفاده کنید. بعد از این که کل شیرینی ها آماده شدند روی شیرینی ها پودر قند الک کنید و با پودر پسته تزئین کنید. در ورتی که وقت دارید برای مدتی داخل یخچال قرار دهید بعد درون ظرف مورد نظر بچینید و سرو کنید.

طرز تهیه ناپلئونی خانگی

فیلم طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی

3/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه ناپلئونی خانگی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا